یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: نهضت امام خمینی(ره) در مسیر ادای اجر رسالت بود که به برکت آن قرآن و ارزش های اسلامی در جامعه احیا و جاری شد. خدمت در سنگر فرهنگی، تلاش قوای سه گانه و تمامی کسانی که در مناسب نظام در حال خدمت هستند، در مسیر ادای اجر رسالت هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی  عصر امروز در همایش خدام افتخاری که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، گفت: حضور چنین جمعی در حرم مطهر، جمع مبارکی است که مورد عنایت اهل بیت علیهم السلام قرار خواهد گرفت.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که در تاریخ خادمان زیادی در این مکان مقدس حضور یافته و به زائران اهل بیت علیهم السلام خدمت رسانی کردند، گفت: امروز این نعمت در اختیار ما قرار گرفته و فرصت داریم تا خود را در زمره خادمان اهل بیت علیهم السلام قرار دهیم.

وی با بیان این که امام صادق علیه السلام نسبت ولایتی را محبوب تر و ارزشمند تر از نسبت ولادتی و منسوب بودن ایشان به امام علی علیه السلام می دانستند،  افزود: ممکن است کسی از نظر منسب، به معصومین علیهم السلام مرتبط شود، ولی مهم این است که انسان ها در مسیر ولایت اهل بیت علیهم السلام قرار داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی با بیان این که اسلامی مورد پذیرش خداوند است که از مسیر اهل بیت علیهم السلام باشد، تصریح نمود: مسیر رسیدن به اسلام ناب، اسلامی است که از طریق اهل بیت معصوم علیهم السلام عبور کند.

وی در ادامه افزود: بر اساس روایت امام معصوم علیه  السلام، کسی که با معرفت به زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مشرف می شود، اهل بهشت است، گفت: هر کس در این مکان مقدس با هر دین و مذهبی با نیت زیارت و عرض ادب وارد می شود، مورد عنایت خداوند قرار می گیرد، هرچند معرفت کافی نسبت به به مقام این بانو هم نداشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها معرفت داشتن به مقام حضرت معصومه سلام الله علیها را موجب زائر و خادم حقیقی بودن معرفی و عنوان کرد: شما خادمان با حضور در این مکان و خدمت در این آستان شریف، به دنبال ادای اجر رسالت نبی مکرم اسلام(ص) هستید.

وی افزود: نهضت امام خمینی(ره) نیز در مسیر ادای اجر رسالت بود که به برکت آن قرآن و ارزش های اسلامی در جامعه احیا و جاری شد. خدمت در سنگر فرهنگی، تلاش قوای سه گانه و تمامی کسانی که در مناسب نظام در حال خدمت هستند، در مسیر ادای اجر رسالت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد:  اختلاس، تخلفات اداری، جاسوسی، ترور دانشمندان هسته ای و...،  بد ترین خیانت در حق  نظام اسلامی است می باشد.

وی با بیان این که اگر در عرصه شناخت اوصاف خادم واقعی و عمل کردن به آنها، متعهد باشیم، جزو خادمان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هستیم، گفت: امروزه خادمان این مکان مقدس از نظر اخلاق و ادب مطرح هستند؛ البته با توجه به جایگاه این حرم شریف، نیازمند اهتمام ویژه تری نسبت به آداب اخلاقی هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که حضرت معصومه سلام الله دارای خادمان اسمی و خادمان رسمی هستند، تصریح کرد: خادم اسمی کسی است که لباس خادمی می پوشد؛ ولی خادم رسمی کسی است که نسبت به مقام این بانو و وظیفه خود معرفت دارد و قدر جایگاهی که در آن قرار دارد را می داند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha