چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حسین قیابنار

حوزه/ این مقام دینی ترکیه گفت: شریعت شامل اخلاق و قانون گذاری است که مشابه آن به جز اسلام، در هیچ مکتب آسمانی مشاهده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، "دکتر حسین قیابنار" عصر امروز در دومین کنفرانس بین المللی فقه و قانون در سالن اجلاس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزارشد، اظهار داشت: ما به کشور برادر مان آمده و همراه خود درود و سلام مردم ترکیه را برای شما آورده‌ام.

وی ادامه داد: بدون شک شریعت اسلام برای تحقق والاترین اهداف انسانیت به وجود آمده؛ همچنان که ابن قیم در سخنان خود آورده است که اساس این شریعت بر حکمت و منافع بندگان بوده و برای آحاد بشریت، رحمت و حکمت است.

نماینده سازمان دیانت ترکیه ابراز داشت: شریعت شامل اخلاق و قانون گذاری است که مشابه آن در هیچ مکتب آسمانی مشاهده نمی شود.

دکتر قیانبار گفت: قانون بشریت همواره قابل تغییر بوده و فقه اسلامی دارای ویژگی هایی است که آن را متمایز کرده که مهمترین آن الهی بودن آن است.

وی خاطرنشان ساخت: فقه اسلامی، فقهی جامع است که تمام جنبه های زندگی،؛ بویژه سازماندهی میان رابطه عبد با خداوند یا فرد با جامعه در آن وجود دارد.

نماینده سازمان دیانت ترکیه با بیان این مطلب که اخلاق مشکلات مردم را تا ابد مرتفع خواهد ساخت، تصریح کرد: حسن خلق یکی از دستورات خداوند متعال و نبی مکرم اسلام(ص) است؛ بنابراین هر اقدامی که مسلمانان انجام داده و خداوند راضی باشد، عبادت محسوب خواهد شد.

دکتر حسین قیابنار بیان داشت: حسن خلق همانند نماز از جمله مباحثی است که انسان را از فحشا و منکر باز می دارد.

وی با بیان این مطلب که فقه هرگز نمی پذیرد که از اخلاق جدا باشد، اظهار داشت: فقه اسلامی شخصیتی اسلامی پرورش می دهد که دارای اخلاق اسلامی است.

رئیس سازمان دیانت ترکیه در پایان ابراز داشت: تمام مسلمانان باید به ریسمان الهی چنگ زده و از تفرقه دوری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha