چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به مشکلات آمریکا در سیطره جویی بر جهان گفت: امروز ایران اسلامی مشکل اصلی آمریکا است و مجاهدانی چون سید حسن نصرالله همچون استخوانی در گلوی اسراییل مانده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در گردهمایی فعالان مهدویت که در سالن همایش مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران مهدی (عج)‌ برگزار شد، گفت: برداشت غیر صحیح از متون دینی همیشه از مشکلاتی بوده که اسلام را تحت تاثیر قرار داده است و این برداشت های غیر صحیح و جهالت برخی مردم و طمع کاری افراد دنیا طلب بود که این قرائات اشتباه را بهانه ای برای زدودن حق از بین مردم قراردادند.

وی افزود: این تعابیر اشتباه از متون دینی به خصوص قرآن و برداشت های غلط در گذشته رایج بوده است و در حال حاضر نیز وهابیت چنین قرائت اشتباهی دارد و بیان می کند که بر اساس آیه قرآن کسی نمی تواند جز خدا به فرد دیگری توسل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی[s1]  اظهارکرد: خود قرآن در خصوص ظرفیت هایی که اولیاالله دارند بیان مطلب کرده است؛ این دین مفسرانی چون ائمه اطهار دارند که نسخه حقیقی دین را باید از آنها گرفت و پیامبر هم به آن اشاره کرده است.

وی گفت: همه ما سرشار از لطف خدا و عنایات و توجهات اهل بیت(ع) هستیم؛ قطعا هر کسی که در این فضا فعالیت می کند مورد لطف و نظر حضرت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم قرآنی شدن کشور تاکید کرد و گفت: وقتی که پیامبر ثقلین خود را در اختیار مردم قرارداد بنای توجه یکسان به این دو ثقل الهی بود؛ ولی امروز مشاهده نمی کنیم که هیئت های قرآنی به اندازه های سینه زنی شلوغ باشد و به همین دلیل باید این هیئت ها و جمع های قرآنی گسترش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی اظهارکرد: قرآن کتاب حکمت الهی است و هر آنچه در قرآن آمده است در زندگی شخصی انسان ها تاثیرگذار است؛ قرآن کتاب علم و حکمت است و باید دانسته های جدیدی را در حوزه علم و حکمت از قرآن برگیریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: اگر کسی در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) باشد، قطعا امدادهای غیبی خداوند نیز در زندگی او مشاهده خواهد شد؛ امروز نیز این جایگاه یعنی مرکز مهدی یاوران، محل رجوع 160 هزار نفر بوده است که در حوزه مهدویت هم آموزش دیده اند و هم در این محل سکنی گزیده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به مشکلات آمریکا در سیطره جویی بر جهان گفت: امروز ایران اسلامی مشکل اصلی آمریکا است و مجاهدانی چون سید حسن نصرالله همچون استخوانی در گلوی اسراییل مانده اند و همه اینها به برکت توجه به قرآن و اهل بیت(ع) و مقاومت در مسیر صحیح است


 [s1]

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha