شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
1

حوزه/ رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین المللی وزارت امور خارجه گفت: دنیای معاصر از افراط، تفریط و تروریسم به ستوه آمده و تشنه اسلام ناب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر هادی سلیمان‌پور، در جمع دانش آموختگان جامعة المصطفی، در ساختمان وزارت امورخارجه با تأکید بر پویایی نظریه حکومت در تئوری‌های نظام مقدس اسلامی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی توانست، نظریه حکومت بر اساس ارزش‌های دینی را به جهانیان عرضه نماید و در چارچوب آن، جوامع بشری اعم از مسلمان و غیر مسلمان با تعاملات روز افزون در کنار دیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین المللی وزارت امور خارجه  با اشاره به این که جمهوری اسلامی نظریه‌های جدیدی را در خصوص نوع رابطه با فرق و ادیان مطرح نموده، یادآور شد: همه نظریه‌های حاکم بر جهان اسلام به نوعی در یک مقطع خاص، فرصت پرداختن به مدیریت مسائل سیاسی و اجتماعی را داشته و تقریباً همه آنها در این عرصه شکست خورده‌اند.

وی ادامه داد: نظریه مردم سالاری دینی، ضمن توجه به ارزش‌های الهی، دستآوردهای بشری را بر مبنای اصول فقه تجمیع نموده، تا همه فرق و نحل نیازهای خود را بر این اساس بر آورده نمایند.

سلیمان‌پور، با بیان این که توانایی در نظریه پردازی یکی از مهمترین ویژگی های جوامع اهل بیتی است، خاطرنشان کرد: جوامع اهل بیتی، ضمن توجه به ارزش‌های جهانی، نظر مردم را شرط بر تحولات جوامع بشری می‌دانند.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین المللی وزارت امور خارجه  در پایان سخنان خود، توجه به انعکاس نظر مردم در نظامات بشری را از مهمترین روش‌های مواجه‌ای ایران اسلامی با موضوعات منطقه‌ای و جهانی دانست و یادآور شد: دنیای معاصر از افراط، تفریط و تروریسم به ستوه آمده و تشنه اسلام ناب است.

براساس اعلام المصطفی، شرکت کنندگان در هشتمین گردهمایی دانش آموختگان جامعه المصطفی، علاوه بر حضوردر بارگاه ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و جماران، از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha