سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
امام خمینی

حوزه/ امام، فقط به رضای خداوند متعال و عمل به تکلیف می اندیشید. لذا طلاب و روحانیون باید از مکتب امام(ره) درس بگیرند.

حجت الاسلام علی صفری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز با تاکید بر لزوم ادامه راه امام و شهدای 15 خرداد، گفت: برای تبیین شخصیت امام خمینی(ره) بهتر از آن نیست که به قرآن مراجه کرده و او را در لابه لای آیه های هدایتگر آن، که به توصیف بندگان صالح خدا پرداخته، بشناسیم و به دیگران معرفی نمائیم.

وی افزود: راهبردهای حضرت امام(ره) اعم از جهاد و هجرت، جان بر کف گرفتن در راه خدا، قیام تاریخی در راه خدا، تلاش ایشان برای عدل و نجات مستضعفان، برائت نسبت به مشرکین و ...را می توان با مراجعه به سوره های مبارک قرآن کریم فراگرفت و به دیگران آموزش داد.

*پیرجماران با رهبران سیاسی دنیا قابل مقایسه نیست

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شیراز ادامه با اشاره به این که شخصیت امام(ره) با هیچ کدام از رهبران دنیا قابل مقایسه نیست، ابراز داشت: ایشان ادامه دهنده راه پیامبران و اولیا الهی و ائمه معصوم(ع)و شاگرد مکتب امام صادق(ع) بود و به همین خاطر نمی توان پیر جماران را با رهبران سیاسی دنیا مقایسه کرد.

حجت الاسلام صفری اضافه کرد: امام(ره) مثل چراغی بود که همه جا را روشن می کند و چون خودش نور بود، همه جا را نورانی می کرد و حتی دشمنان هم ایشان را از لحاظ پارسایی و بی اعتنایی به دنیا و راستگو بودن قبول داشتند.

وی با اشاره به اخلاص و توکل امام(ره) تصریح کرد: امام، فقط به رضای خداوند متعال و عمل به تکلیف می اندیشید. تقوا، شجاعت و دوراندیشی ایشان، منحصر به فرد بود، لذا طلاب و روحانیون باید از مکتب امام(ره) درس بگیرند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha