شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
روحانیت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) صفادشت تصریح کرد: طلاب و روحانیون در حفظ و تداوم نهضت امام(ره) و رشد و شکوفایی اهداف انقلاب اسلامی نقش موثر و بی نظیری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله مهرآرا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه تنها تکیه گاه امام(ره) خداوند متعال بود، گفت: امام(ره) با همین ویژگی شاخصی که داشت در مقابل هیچ کدام از قدرت های پوشالی غرب و شرق سر تعظیم فرود نیاورد، چون ترسی از قدرت های مادی نداشت. همانطور که امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرماید؛ من فقط از خدا می ترسم و به غیر از او از هیچ چیزی ترس ندارم. امام خمینی(ره) نیز به تاسی از مولایش همین خصلت و ویژگی را داشتند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) صفادشت افزود: امام(ره) دائماً از طرف حکومت پهلوی در فشار و تهدید بودند و زمانی که ایشان را تبعید کردند و یا اهانتی می شد، کوچکترین خللی در اراده محکم و الهی امام وارد نمی شد.

وی ادامه داد: امام(ره) در عین حال که در مقابل مستکبران بسیار قاطع بودند، به قوانین کشورهایی که به خاطر تبعید مجبور به سکونت در آنجا شده بودند، کاملا پایبند بوده و به عرف عمومی مردم احترام می گذاشتند. همین مسائل به ظاهر جزئی که شاید از نظر ما قابل توجه نباشد برای امام(ره) مهم بود و خود را ملتزم به رعایت حق الناس می دانستند.

*وفاداری به نهضت امام(ره)

حجت الاسلام مهرآرا با تاکید بر لزوم تربیت طلاب انقلابیِ مجهز به علم و تقوا، خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) در کتاب مبارزه با نفس، خطاب به روحانیت می فرماید، روحانیت باید به آرمان های اصیل اسلام ناب محمدی(ص) متعهد باشد و در کمک به نهضت انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکند. بنابراین اگر حوزویان نسبت به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بی تفاوت باشند، از دیگران انتظاری نخواهد بود تا نسبت به نهضت امام(ره) وفادار بمانند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) صفادشت در پایان تاکید کرد: طلاب و روحانیون در حفظ و تداوم نهضت امام(ره) و رشد و شکوفایی اهداف انقلاب اسلامی نقش موثر و بی نظیری دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha