جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی

امروزتکلیف اصلی متوجه حوزه های علمیه و بزرگان حوزه است که از دستاوردهای امام(ره) پاسداری کنند / ما به حوزه نفوذ آمریکا وارد شده و توانسته ایم بسیاری از اهرم هایی که در منطقه داشته را از دستش خارج نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این مطلب افزود: نرم افزاربعثت تصویرذات مقدس باریتعالی است و نباید خدشه دارشود، ولذا هم اساتید حوزه نسبت به شاگردان شان و هم مردم درمقاطع مختلف باید اصول و مبانی سیره امام راحل(ره) را واکاوی نموده و مورد توجه قراردهند.

*رسالت حوزه در شناساندن ماهیت دشمنان و بدخواهان

وی با اشاره به رسالت حوزه های علمیه در شناساندن ماهیت پلید دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی، ابراز داشت: 36 سال است که انقلاب الهی و اسلامی که در ایران شکل گرفته و معمار آن هم یک فقیه آگاه جامع الشرایط بوده و اصول و مبانی فکری آن عالم بزرگوار باید همیشه جلوی چشم ما باشد.

*مدیریت عالی خلف صالح امام(ره)

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید برنقش راهبردی و بسیارتأثیرگذار رهبر معظم انقلاب در ادامه راه و سیره امام راحل(ره)، گفت: بعد از امام(ره)، یک فقیه جامع الشرایط دیگری با همه ویژگی ها، شاخص ها و استانداردهای اسلامی، عهده دار تحقق بخشیدن به آرمان ها، تدابیر، منویات، اصول و مبانی اسلام و انقلاب که همان اصول و مبانی امام خمینی(ره) شد  و توانسته پیام های انقلاب را به اقصی نقاط عالم معرفی و صادرکند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تعبیر ِیکی ازخارج نشینان که می گوید" در80 سال آینده، انقلاب را با رهبریِ بعد ازامام(ره) می شناسند"، یادآورشد: امام خمینی(ره) بنیانگذارِ این نظام بود، رهبر معظم انقلاب، بعد ازامام(ره) گسترش حوزه نفوذ انقلاب را دنبال کردند.

*ولایت فقیه؛ تداوم ولایت ائمه(ع)

وی با بیان این که ولایت فقیه یکی ازاساسی ترین اصول دیدگاه امام(ره) است که در تداوم ولایت ائمه(ع) مطرح است، خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) معمار انقلاب بوده، ولی تحقق بخش آرمان های امام راحل، علما، اساتید روحانیون و شاگردان برجسته معظم له بوده اند.

*لزوم واکاوی بیانات رهبری در 14 خرداد

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به رسالت خطیر حوزویان درحفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی، گفت: امروز تکلیف اصلی متوجه حوزه های مترقی علمیه، اساتید و بزرگان حوزه است که باید ازدستاوردهای امام(ره) و آرمان های انقلاب پاسداری کرده و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در14 خرداد امسال را مورد واکاوی قرار دهند.

 وی افزود: علما وحوزویان باید با نگاه کارشناسانه ببینند که چه مسائلی و چه اصولی از اصول امام(ره) در دست تحریف قرار گرفته؟ چه کسانی عوامل این تحریف هستند و چه افرادی با تمسک به برخی کلمات و یا سیره امام (ره) درصدد تحمیل و توجیه کردن خواسته هایشان هستند؟

نماینده ولی فقیه درسپاه با اشاره به بی بصیرتی ابوموسی اشعری در حکمیت بین حق و باطل، گفت: درتاریخ شاهد بودیم که ابوموسی اشعری با تمسک به بعضی کلمات و سیره پیامبراعظم(ص)، مقابل امام المسلمین بعد از پیامبر(ص) ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که ما نمی توانیم بگوئیم ابوموسی اشعری نمی فهمید، ادامه داد: البته در این که اشعری بصیرت قوی نداشت، بحثی نیست. ولی برای حفظ موقعیت خود، دنیا گرائی، زر و زیوری که اندوخته بود و حفظ مقام و جایگاه خود در جامعه باعث شد با تمسک به برخی کلمات و یا سیره رسول الله (ص)، رفتارخودش را توجیه کند.

*رسالت امروز حوزه

وی تصریح کرد: امروز رسالت حوزه دفاع از مبانی، اصول و سیره واقعی امام راحل(ره) است، دراین مقطع تاریخی تکلیف و مسئولیت اصلی متوجه علما، اساتید و مدرسین حوزه های علمیه است که بالاخره برخیزند و اصول امام(ره) را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند و ببینند کدام یک ازاصول امام(ره) مورد ربایش قرار گرفته است.

*ضرورت تکیه بر ظرفیت های داخلی

نماینده ولی فقیه درسپاه در ادامه با اشاره به این که راه ترقی و پیشرفت با تکیه برتوان و ظرفیت داخلی محقق می شود، گفت: در اندیشه امام خمینی(ره)، استقلال با ارزش ترین مسئله برای هر کشور و مردمی است که بتوانند با تکیه بر ظرفیت های داخلی، روی پای خود بایستند و از زیر یوغ وابستگی به دیگران نجات یابند.

*به حوزه نفوذ آمریکا وارد شده ایم

وی ادامه داد: ما وارد حوزه نفوذ آمریکا شده و توانسته ایم بسیاری از اهرم هایی که او در منطقه غرب آسیا، خاورمیانه و اقصی نقاط دنیا داشته را از دستش خارج نمائیم، یعنی توانسته ایم هم خودمان را مستقل کنیم و هم زمینه استقلال بسیاری از ملت ها را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به حرکت کشورهای عراق، سورریه، لبنان و یمن به سمت استقلال و هویت بخشی مستقل و اجتناب از وابستگی به بیگانه، اظهارداشت: این حرکت ها از دستاوردهای روحیه استقلال طلبی، هویت یابی، مقاومت و ایستادگی در برابر دنیای استکبار است که جزو شعارهای اصلی امام خمینی(ره) بوده و رهبرمعظم انقلاب این شعارها را تحقق بخشیده و ادامه دادند.

*هسته ای بهانه ای بیش نیست

وی با بیان این که آمریکا چون به واسطه انقلاب اسلامی ایران بخش عمده حوزه نفوذ را از دست داده، به بهانه هسته ای می خواهد ما را مجبور به تسلیم نماید، گفت: درحقیقت ما عزت ملت ایران، اسلام و ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیده ایم و به عنوان یک مدل و الگوی موفق درمنطقه و دنیا مطرح هستیم، ولذا پیروی و الگوبرداری ازاین مدل موفق مورد قبول آمریکایی ها نیست.

*ملت ایران ذلت نمی پذیرد

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: آمریکایی ها به دنبال این هستند تا ما را وادار به کرنش و تسلیم و ذلت نموده و به دنیا بفهمانند ملتی که با همه وجود در برابر آنان ایستاد، در نهایت سر تعظیم مقابل آن ها فرود آورد.

*کوچکترین اشتباه در مقابل آمریکا نابخشودنی است

نماینده ولی فقیه درسپاه با اشاره به این که به تعبیر مقام معظم رهبری ما درحال گذر از یک پیچ خطرناک تاریخی بوده و مقطع بسیارحساسی را پیش رو داریم، اظهارداشت: اگر کوچکترین اشتباهی کرده و در برابر آمریکا تسلیم شویم، تاریخ ما را نخواهد بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر این که در برابر خدا، امام(ره)، شهدا و رهبری مسئولیت داریم، ادامه داد: ما باید ازعزت، استقلال و هویت مان دفاع کرده و این مدل و الگو را به دنیا عرضه کنیم و مراقب باشیم.

*سرنوشت کشور را به مذاکرات گره نزنیم

نماینده ولی فقیه درسپاه دربخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که نباید سرنوشت کشور را به مذاکرات گره زد، گفت: طرح این مسئله از نظر منافع ملی به مصلحت نیست، چرا که وقتی دشمن بفهمد ما به مذاکرات چشم دوخته ایم، طبیعی است که امتیاز نخواهد داد و درمقابل از ما امتیاز خواهد گرفت.

*عزت و استقلال ملت ایران

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درپایان با اشاره به نتایج برخی نظرسنجی های مردمی درخصوص مذاکرات هسته ای اظهارداشت: دراین نظرسنجی ها شاهدیم که مردم فهیم ما کاملاً نسبت به این مسئله توجیه هستند و در مسیری پیش می روند که به هیچ عنوان حاضر نیستند عزت و استقلال آنان خدشه دار شود.

انتهای پیام 34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha