یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
188

حوزه/ شصت و چهل و نهمین شماره از ماهنامه «درسهایی از مکتب اسلام» (خرداد ماه) از سوی مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق علیه السلام منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، تازه ترین شماره از این ماهنامه، دوازده عنوان در موضوعات مختلف را ارئه داده است.

برخی از عناوین ماهنامه شامل: «ناکامی مفتضحانه دولت سعودی در حملۀ نظامی به یمن» به قلم حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی، بخش سوم «چرا اخلاق» اثری از آیت الله احمد بهشتی، «آثار و برکات صبر و صلاۀ» به قلم حجت الاسلام والمسلمین یعقوب جعفری و «سرگذشت حضرت ادریس علیه السلام» اثری از آقای فرج الله فرج اللهی می باشد.

«آشنایی با گروه های اسلامی» عنوانی است که آیت الله العظمی سبحانی آن را نگاشته است. این نوشتار، ابتدا چرایی به وجود آمدن فرقه ها را بررسی کرده و سپس برخی از گره های اسلامی را معرفی می کند.

در قسمتی از عنوان یاد شده می خوانیم: یکی از علل پیدایش گرایش های مختلف در مسایل عقیدتی، نادیده گرفتن رجوع به «ثقلین» بود و اگر به سفارش پیامبر گرامی اسلام عمل می کردند و گفتار و رفتار عترت معصوم علیهم السلام را محور قرار می دادند، امروز از این اختلاف و دودستگی چندان خبری نبود؛ به گواه این که در عصر پیامبر به خاطر وجود معصوم، هیچ نوع گروهی پدید نیامد و اگر اختلافی هم رُخ می داد با اقدام به موقع آن حضرت حل می شد.

عناوین دیگر ماهنامه عبارت است از: «اوضاع فرهنگی، اجتماعی تونس و تحولات انقلابی» به قلم آقای محمود حکیمی، «درخواست شفاعت از اولیای الهی»، «بازی و اهمیت آن در تربیت فرزندان» نوشته اسماعیل نساجی، «ولادت امام حسین علیه السلام» (شعر) آقای حسن فرح بخشیان، «اسلام در ایالات متحده» و «از گوشه و کنار مطبوعات».

شصت و چهل و نهمین شماره از ماهنامه «درسهایی از مکتب اسلام» به صاحب امتیازی مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق علیه السلام انتشار یافته است.

 علاقه مندان جهت ارتباط با نشریه با تلفن: 37742384-025 تماس بگیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha