چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ شهیدان راه خدا، بر حسب احساس وظیفه در راه خدا قیام کردند و با جانشان، به تکلیفشان عمل کردند؛ آنها نزد خدا متعال اجر و پاداش دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز (پنج شنبه 21 خرداد) در دیدار خانواده های معظم شهدای مدافع حرم حضرت زینب(علیها السلام) که در بالکن غربی شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزارشد، اظهار داشت: از برکت خون شهدا این مملکت مورد عنایت خداوند است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در این  دنیا ما به عنوان امانت داران خداوند هستیم، اضافه کرد:  از ما خواسته شده این امکانات را حفظ کنیم و آن را به اهلش بسپاریم.

وی جسم و جان را از مهم ترین امانات خداوند دانست و اشاره کرد که دین، عقل، ولایت و... از برکات حیات و زندگی ایی است، که خداوند به ما داده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: نعمت وجود، از سوی خداوند متعال به ما داده شد و قطعاً بعد از مدتی معین این نعمت از ما گرفته می شود. این جسم نعمتی است که باید آن را در مسیر بندگی خداوند عظیم الشأن سرمایه‌گذاری کنیم. جسم یکی از ابزاری است که ما را به سمت خدا نزدیک می‌کند و روزی نیز این جسم را از ما می‌گیرد و آنچه باقی می‌ماند، روح افراد است.

وی با بیان این که اقوام زیادی در جهان برای مسائل مختلف فدا شده‌اند، تصریح کرد: خداوند عزوجل به ما جسم و جان را به عنوان امانت داده که به انسانیّت و کمال برسیم. کسانی که ایمان به خدا آوردند، جسم آنها بعد از مرگ به احسن تبدیل می شود و اگر کسی با جسم و جانش در راه حق سرمایهگذاری نکند، دچار خسران میشود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه( سلاماللهعلیها) ضمن بیان این که انسانها دارای تکالیف مختلفی هستند، گفت: جهاد از جمله تکالیفی است که در موقع در خطر بودن دین، جان، ناموس و...، بر افراد واجب میشود. خسارت را کسی میبرد که در مواقعی که باید تکلیف را انجام دهد، کوتاهی کند. انسان اگر از جوانی، قدرت، مال و زبانش در راهی که می بایست استفاده کند و کوتاهی  نماید، حسرت خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان راه خداوند تبارک و تعالی ، بر حسب احساس وظیفه، در راه خدا قیام کردند و با جانشان، به تکلیفشان عمل کردند؛ آنها نزد خدا اجر و پاداش دارند و خانوادههای آنها نیز در دنیا و آخرت مورد تکریم قرار خواهند گرفت.

خاطرنشان می شود در این مراسم، حجت الاسلام  حسین جوشقانیان، عضو ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم گزارشی از روند برگزاری این آیین ارائه داد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha