پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
ایرانی خواه

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: دولت در راستای برنامه ریزی و سیاست گذاری، خواستار رهنمودها و نظرات مراجع عظام تقلید است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با ابلاغ سلام دکتر هاشمی وزیربهداشت اظهار داشت: کتابی در خصوص کلیات و جزئیات طرح تحول نظام سلامت تدوین شده است که به دستور وزیر بهداشت برای بهره گیری از رهنمودهای مراجع عظام تقلید نسبت به برنامه ریزی و سیاست گذاری های این طرح، تقدیم بزرگان دین می شود.

وی با اشاره به گذشت بیش از یک سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت، ابراز داشت: اجرای این طرح موجب خرسندی مردم، رضایت مقام معظم رهبری، کاهش مشکلاتی نظیر هزینه های درمان مردم و لغو سیاست های گذشته نسبت به مسئله جمعیت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به چالش های موجود پیرامون طرح تحول نظام سلامت، گفت: چالش های بوجود آمده را با تغییر سیاست ها بر اساس بررسی گزارشات میدانی برطرف خواهیم کرد.

ایرانی خواه با بیان اینکه اکثر مراحل طرح تحول نظام سلامت برای مردم با برکت همراه بوده است، اظهار داشت: کاهش هزینه های درمان و افزایش تکریم مردم که در وضعیت مناسبی قرار نداشت از برکات اجرای این طرح است که البته با توجه به اینکه در آغاز راه هستیم برای دستیابی به اهداف باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا نسبت به منزلت مردم در زمینه درمان شاهد اقدامات قابل توجه تری نیز باشیم.  

*طرح تحول بهداشت در قم اجرا خواهد شد

وی با اشاره به اقدامات دولت  در زمینه بهداشت، ابراز داشت: استان قم به زودی به عنوان نخستین استان تحت پوشش طرح تحول بهداشت قرار می گیرد و این طرح اهمیت بیشتری نسبت به طرح تحول نظام سلامت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: امیدواریم طرح تحول بهداشت در راستای افزایش طول عمر مفید و پیشگیری از بیماری ها در کل استان تا نیمه سال عملیاتی شود. 

*زیرمیزی در بیمارستان های دولتی تقریبا حذف شده است

ایرانی خواه در ادامه با اشاره به حذف مسئله زیرمیزی، اظهار داشت: مردم و جامعه پزشکان از چنین مسئله ای ناراحت بودند اما امروز در بیمارستان های دولتی تقریبا صفر است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به دنبال تحت پوشش قراردادن بیمارستان های خیریه و خصوصی قم در قالب طرح تحول نظام سلامت است، گفت: در این صورت مراکز خیریه نیز از خدمات و کمک های طرح تحول برخوردار خواهند شد.

*بهداشت و درمان قم باید الگو باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به توجه دولت یازدهم نسبت به مسئله بهداشت و درمان قم، اظهار داشت: وزیر بهداشت از مشکلات جدی سلامت و درمان قم بسیار متاثر شدند و در این راستا توجه خاصی به قم شده است.

ایرانی خواه افزود: وزیر بهداشت انتظار دارد قم در زمینه بهداشت و درمان الگو و  دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در کشور نمونه باشد. 

*بیمارستان هزار تخت خوابی احداث می شود

وی تصویب احداث بیمارستان هزار تخت خوابی در قم را نماد توجه وزارت بهداشت به قم عنوان کرد و گفت: انعقاد قرارداد احداث این بیمارستان در منطقه پردیسان با سرمایه گذاری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است که تمامی مسئولان استان نیز همراهی کردند.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان های در حال احداث در قم، اظهار داشت: امیدواریم  بیمارستان فرقانی را که دولت در حال تامین اعتبار آن می باشد در شهریورماه و بیمارستان نیروگاه در دهه فجر افتتاح شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: فضای پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با عنایت وزیر بهداشت در حال پیگیری است.

ایرانی خواه با اشاره به وقف بیمارستان سهامیه، گفت: برخی از موقوفات بهداشت و درمان در استان در مناطقی قرار دارند که قابلیت احداث بیمارستان در آنجا وجود ندارد و به همین دلیل خواستار اجازه از مراجع معظم تقلید برای فروش آن موقوفات و تخصیص زمین در مناطق دیگر استان هستیم.

*طب اسلامی باید از قم جهانی شود

وی در پایان همچنین با اشاره به پیگیری ایجاد دانشکده «سلامت و دین» در قم، گفت: فعالیت در خصوص طب سنتی و اسلامی باید در قم باشد و ما امیدواریم این دانشکده همانند حوزه مقدسه شکل جهانی بگیرد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha