جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
کد خبر: 352103
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
شبکه اجتماعی

مسئول معاونت فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف استان اصفهان با بیان اینکه شبکه های مجازی در به تاخیر افتادن ازدواج و افزایش طلاق در جامعه موثر هستند، گفت: امروز هجمه دشمن از طریق شبکه های مجازی به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان، حجت الاسلام  محمود هلالی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برخی از ناهنجاری های اجتماعی چون طلاق اظهارداشت: امروز در هر ساعت 19 طلاق در جامعه اتفاق می افتد که وجود شبکه های اجتماعی در بروز این عوامل تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه دایره معروفات و منکرات در جامعه اسلامی وسیع است، ادامه داد: منکرات تنها منوط به بدحجابی نیست و  همه چیزهایی که عقل به عنوان منکرات قبول می کند، مهم است.

مسئول معاونت فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف استان اصفهان با اشاره به برخی از اقدامات این مرکز  در راستای کاهش ناهنجاری ، از راه اندازی سایتی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: اخبار و گزارش هایی در این حوزه منتشر می شود و همه می توانند از مطالب آن استفاده کنند.

 در ادامه این نشست مجید رفسنجانی جانشین معاون سازمان ها و ادارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: اهرم حقوقی ستاد بر اساس ارتباط با خودِ مدیر دستگاه یا رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: وظیفه « یاوران معروف» در هر اداره، پرداختن به تذکر لسانی است و این امر در مدارس به عهده« یادآوران معروف» است.

رفسنجانی با بیان اینکه به طور کلي بالغ بر 260 اداره کل و جزء در سطح استان اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارای یک گروه بازرسی است که وضعیت ادارات را بررسی می کند و این افراد حدود 60 نفر برای شهرستان اصفهان هستند .

جانشین معاونت سازمان ها و ادارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل وجود تعداد زیاد ادارات، هر بازرس موظف به بررسی محسوس از 2 الی 3 اداره است، اظهار کرد: به صورت فصلی در استان با گروه بازرسین، جلسه ای تشکیل می دهیم که این بازرسین از فرهیختگان و بازنشستگان سپاه، ارتش، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای جامعه هستند و طی آن جلسه، چک لیستی به آنان ارائه می شود تا به صورت غیر محسوس در ادارات حضور یافته و در صورت وجود مشکل، آن را یادداشت و بر اساس گزارش مورد توجه آن اداره قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha