سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
محمد شریف حسینی‌ کوهستانی -مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه گفت: در استان یزد در حال حاضر بالغ بر 1100 روحانی داریم که از این تعداد 100 نفر آن ها مبلغ خواهر هستند.

به گزارش خبرنگار «حوزه»، از یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی‌ کوهستانی  عصر امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیرماه سال 1360به فرمان امام خمینی (ره) با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: این ماه فرصت خوبی است تا انسان ها از تعلقات مادی، خود را برهانند و خود را به خداوند متعال نزدیک تر کنند و فرصتی مناسب برای انسان ها می باشد تا به جایگاه اصلی خود که جانشین خدا است دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌ کوهستانی ادامه داد: نردبان رسیدن به قله رفیع یقین عبودیت خداوند است، زیرا یقیین بالاترین مرتبه مقام انسان است.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی درخصوص دو وظیفه مهم سازمان تبلیغت اسلامی گفت: یکی از وظایف عمده این سازمان احیا و ترویج اندیشه های ناب امام راحل (ره) در زمینه های مختلف است و دومین وظیفه برانگیختن احساس همه آحاد جامعه در مقابل ارزش های اسلامی و انسانی می باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر می بایست این احساس مسئولیت در مقابل ارزش های اسلامی و انسانی را احیاء و تقویت کنیم.

وی گفت: از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های قرآنی است که در این زمینه سازمان از گذشته تاکنون فعالیت در این چارچوب را به عهده داشته است.

فعالیت  116موسسه و خانه قرآنی در استان یزد

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان یزد در حدود 55 موسسه قرآنی و 61 خانه قرآنی در روستاها داریم تصریح کرد: در مجموع 116موسسه و خانه قرآنی در استان یزد داریم که از تبلیغات اسلامی مجوز گرفته اند.

حجت‌الاسلام حسینی‌ کوهستانی  گفت: خانه های قرآنی در روستاها حاصل تفاهم نامه بین سازمان تبلیغات اسلامی استان و وزارت کشور است که در این تفاهم نامه قید شده فراهم آوردن امکانات سخت افزاری به عهده وزارت کشور و نرم افزاری برعهده تبلیغات اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه دولت عدم تصدی گری در امور مختلف است، از اقداماتی که ما در سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص انجام داده ایم اختصاص اعتبارات که در زمینه فعالیت های قرآنی برای استان در نظر گرفته شده است به اتحادیه قرآن استانی یزد بوده است البته برنامه های خود را هم در زمینه هزینه کردن بودجه به اتحادیه می دهیم تا در کنار برنامه های را که خود دارند اجرا کنند.

شرکت 14 هزار نفر در دوره های آموزشی قرآنی

وی تصریح کرد: در سال گذشته در حدود 14 هزار نفر در دوره های آموزشی برنامه های قرآنی شرکت کرده اند که از این تعداد  بیش از 500  نفر آنها از کارمندان و کارکنان دولت در قالب آموزش ضمن خدمت در این دوره ها شرکت کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد در بخش دیگر سخنان خود گفت: با توجه به نامگذاری سال به سال همدلی و همزبانی فرصت مناسبی است تا در جهت اعتلای کشور قدم های خوبی برداشته شود.

فعالیت 1100 روحانی در یزد/ساخت 100 خانه عالم

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه گفت: در استان یزد در حال حاضر بالغ بر 1100 روحانی داریم که از این تعداد 100 نفر آن ها مبلغ خواهر هستند.

وی گفت: از دیگر فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی یزد حضور و فراهم کردن زمینه های لازم برای استقرار روحانی در روستاهای فاقد روحانی بوده که در این راستا تاکنون بالغ بر 100 خانه عالم را با کمک مردم در روستاها ساخته شده است و در بسیاری از موارد، روحانیون اعزامی به روستاها مانع دعواهای محله ای و قبیله ای شده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در استان یزد با کمبود روحانی موجه هستیم گفت: این به این معنی نیست که ما روحانی یزدی به تعداد کافی نداریم، بلکه روحانی ای که ساکن در استان یزد باشد کم است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود روحانی در استان یزدما در برخی از روستا ها طرح پنجشنبه شب ها را با حضور روحانیون در روستا ها اجرا کردیم، به این گونه که فقط پنج شنه ها روحانیون در روستاها حاضر می شدند، این طرح هم مورد توجه مرحوم حجت الاسلام و المسلمین صدوقی و هم اکنون نیز مد نظر آیت الله ناصری است.

حسینی کوهستانی ادامه داد: از سال 1385 تاکنون، با همت سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد 11 دبیرستان معارف صدرا با بیش از 900 دانش آموز در سطح استان یزد فعالیت دارند.

13 هزار یزدی امسال معتکف شدند

حجت‌ الاسلام حسینی‌ کوهستانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 700 دانش‌آموز معارف در مدارس صدرا داریم در خصوص آمار اعتکاف در سال گذشته گفت: در سال گذشته در حدود 154 مسجد در استان یزد در آن مراسم اعتکاف برگزار شد که در مجموع 13 هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین گفت: در حدود هزار و 11 نفر در طرح حفظ قرآن شرکت کردند که در مجموع 128 نفر مدرک لیسانس گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha