پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
آیت الله موسوی خلخالی

استاد حوزه علمیه خراسان با تاکید بر ضرورت حفظ حیا و حجاب، به آیات 30 و 31 سوره نور اشاره کرد و گفت: گرمای هوا مجوزی برای بدحجابی نیست و نبايد با قرآن لجاجت كرد.

آيت الله سيد محمدمهدي موسوي خلخالي در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در خراسان با اشاره به اين كه قرآن كريم در آيه 185 سوره بقره مي فرمايد: «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ...»، ابراز داشت: خداي متعال مي فرمايد كه قرآن را در ماه رمضان براي هدايت بشر فرستاديم و اين هدايت به صورت كامل است و با آن تفاوت بين حق و باطل فهميده مي شود.

وي با اشاره به روايتي از رسول خدا (ص) كه مي فرمايند "ذاكِرُ اللَّهِ فِي رَمضانَ مَغفُورٌ لَهُ، وسائِلُ اللَّهِ فيهِ لا يَخِيبُ/يادكننده خدا در ماه رمضان آمرزيده است و درخواست كننده از خدا در اين ماه محروم نمي شود"، گفت: امام رضا (ع) نيز در باره اهميت توجه به قرآن و خواندن آيات آن در اين ماه مي فرمايند «الحسنات فى شهر رمضان مقبولة ، والسيئات فيه مغفورة ، من قرا فى شهر رمضان آية من كتاب الله عزوجل كان كمن ختم القرآن فى غيره من الشهور.../ يعني نيكى ها در ماه رمضان پذيرفته و بدي ها در آن آمرزيده است، كسى كه در ماه رمضان آيه اى از كتاب خداوند بخواند همانند كسى است كه در ماههاى ديگر قرآن را ختم كرده است».

استاد حوزه علميه خراسان ادامه داد: شب هاي قدر ماه رمضان نيز شب هايي است كه قرآن آن را اينگوه توصيف مي كند كه از هزار شب بالاتر است و مي فرمايد: «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ(سوره قدر/3)».

وي در ادامه درباره اهميت توجه به حيا و حجاب براي مردان و زنان به ويژه بهانه هايي مانند گرماي هوا، به آیات 30 و 31 سوره نور اشاره کرد و افزود خاطر نشان كرد: بدون شك هر جا احترام به قرآن و كلمات الهي باشد، ثواب احترام كننده بيشتر خواهد بود.

آيت الله موسوي خلخالي با تاكيد بر اينكه نبايد با قرآن لجاجت كرد، ابراز داشت: مبلغان معارف دين نيز با توكل، آرامش و اطمينان كلمات خدا را براي مردم بازگو كنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha