چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
زادهوش - جامعه المرتضی

حوزه/ رئیس جامعه المرتضی گفت: به لطف الهی و به برکت ماه مبارک رمضان، گرایش عمومی مردم و نسل جوان به قرائت قرآن و فهم در آیات آن در این ماه ، رشد چشم گیری پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این که فرموده اند رمضان بهار قرآن است اولاً به این خاطر است که کلام الله وحی در این ماه بر قلب مبارک پیامبر(ص) نازل شده است و ثانیاً این که قلوب مردم در این ماه پربرکت بیش از هر زمان دیگری متوجه این کتاب آسمانی انسان ساز و سعادت بخش می گردد.

وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر با تلاش رسانه ها از جمله رسانه ملی و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده ، جمع خوانی و ترتیل خوانی قرآن مجید در اماکن مقدس به یک رویه بسیار ارزشمند تبدیل شده که اتفاقاً با استقبال زایدالوصف نسل جوان اعم از دختر و پسر مواجه گشته است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با اشاره به ثواب و اجر فراوان قرائت قرآن در این ماه گفت: رسول گرامی اسلامی می فرماید: اگر کسی در این ماه یک آیه را قرائت کند همانند این است که در ماه های دیگر ختم قرآن کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از بهترین کارها در لحظه لحظه ماه مبارک رمضان ،همین قرائت قرآن و به خصوص فهم و تدبر در آیات نورانی آن است تا انشاالله زمینه عمل به فرامین قرآنی در زندگی هر کدام از ما به خوبی فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین زادهوش ادامه داد: ماه رمضان آن قدر عزیز است و دارای فضیلت های بی شمار  می باشد که واقعاً حیف است انسان وقت خود را در آن به جز عبادت و قرائت قرآن و دعا و مناجات ، خدای ناکرده به بطالت بگذراند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha