چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ، بهترین فرصت برای رسیدگی به اوضاع و احوال فقرا و محرومان جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در حالی که بسیاری از ما به راحتی افطار می کنیم و سحری می خوریم اما کم نیستند افرادی که واقعاً به نان شبشان هم محتاج هستند و ما به عنوان یک مسلمان و شیعه به هیچ وجه نمی توانیم نسبت به حال و روز آن ها ، خدای ناکرده بی تفاوت باشیم.

وی افزود: برخی از خانواده های مستمند با وجود آن که دچار فقر و تنگدستی هستند اما به خاطر عزت نفس و حجب و حیایی که دارند نمی خواهند فقر خود را ابراز کنند که باید به این ها رسیدگی کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این نکته که رسیدگی به خانواده های مستمند و تنگدست وظیفه انسانی و ایمانی همه ماست، گفت: این گونه خانواده ها باید شناسایی شده و حمایت شود و مومنین و مومنات از این رسالت دینی خود به هیچ وجه غافل نشوند

وی بیان داشت: یکی از برنامه های بسیار خوب و ارزشمند در ماه رمضان ، افطاری دادن و کمک به چنین خانواده های بی بضاعت اما آبرومندی است که در هر شهر و دیاری وجود دارند و ما باید آن ها را مورد حمایت خود قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha