سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول به اهمیت بهره گیری از ظرفیت های هنری در ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد و گفت: باید با تربیت نیروهای متعهد، از ظرفیت عظیم هنر در ترویج مکارم اخلاقی بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی، در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، ماه رمضان را بهترین فرصت برای بسط و گسترش فرهنگ ناب قرآنی در جامعه برشمرد و ابراز داشت: فرهنگ قرآنی باید در خانواده ها نهادینه شود.

وی، تشکیل کمیته های قرآنی در دستگاه های فرهنگی را راهکاری اثر گذار جهت ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده ها دانست و افزود: نهادینه کردن فرهنگ قرآنی نیازمند حمایت و بهره گیری از ظرفیت مبلغان خواهر و برادر و مربیان و معلمان قرآنی در مدارس است.

امام جمعه دزفول با بیان این که بهره گیری از ظرفیت های قرآنی، سبب ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می شود، گفت: عمل به دستورات قرآن می تواند سدی محکم در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن باشد.

وی، قرآن را کتابی جامع و پاسخگو به نیازهای بشریت برشمرد و افزو:  مبلغان و مفسران با ابعاد و جنبه های مختلف این کتاب آسمانی را بازگو کنند تا مردم برای حل مشکلات و یافتن پاسخ های خود به این کتاب آسمانی مراجعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین قرآن و عترت را در کنار همدیگر ذکر کردند، اظهار داشت: حرکت در مسیر قرآن و عترت انسان را از تباهی و گمراهی دور نگه می دارد.

امام جمعه دزفول به اهمیت بهره گیری از ظرفیت های هنری در ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: باید با تربیت نیروهای متعهد از ظرفیت عظیم هنر در ترویج مکارم اخلاقی بهره برد به گونه ای که که جهت گیری فعالیت های هنری به سمت معارف اسلامی باشد.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول از برپایی آیین بزرگ جمع خوانی قرآن کریم در آستان مقدس امازاده سبزقبا(ع)این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه که همه روزه برگزار می شود و در تاریخ 22 رمضان المبارک به صورت زنده از شبکه استانی خوزستان پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha