پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
پاپ

حوزه/ پاپ فرانسیس به عنوان نخستین پاپ در تاریخ کلیسای کاتولیک از یک کلیسای پروتستان و به خاطر خشونت های گذشته علیه آن ها، تقاضای عفو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از رادیو واتیکان، پاپ در جریان دومین روز سفر خود به شهر تورینو به عنوان نخستین پاپ در تاریخ کلیسای کاتولیک از کلیسای والدزه دیدار و به خاطر خشونت های گذشته علیه آن ها، تقاضای عفو کرد.

وی گفت: با وجود تفاوت ها، پیوند عمیقی کاتولیک ها و جامعه والدزه را با یکدیگر متحد می کند. یکی از ثمرات تقریب، اخوت است که تمام کسانی را که به عیسی اعتقاد دارند متحد می کند.

پاپ ادامه داد: اتحاد به معنی یک شکل بودن نیست. متاسفانه اتفاق افتاد و دائما اتفاق می افتد که برادران تفاوت های میان خود را نپذیرفته، با هم می جنگند. با فکر کردن به تاریخ روابط مان متاسف شده و در مقابل درگیری ها و خشونت های انجام شده به نام دین، از خدا می خواهم تا این موهبت را به ما بدهد تا بفهمیم همگی گناهکار هستیم و بتوانیم یکدیگر را ببخشیم. از سوی کلیسای کاتولیک برای رفتارهای غیر مسیحی و حتی غیر انسانی در طول تاریخ طلب عفو می کنم.

پاپ: تفرقه میان مسیحیان رسوایی است

از سوی دیگر در پیامی به "تویت"دبیر کل شورای جهانی کلیساها (غیر کاتولیک)، نوشت: گفت و گو میان ما باید ادامه داشته باشد زیرا تفرقه میان مسیحیان یک رسوایی است.

 در این پیام که به مناسبت پنجاهمین سال تشکیل کارگروه مشترک میان دو طرف، نوشته شد آمده: روابط مهم تقریبی موجود و نتایج حاصل شده در طول این سال ها برای رسیدن به اتحاد حقیقی که مسیح خواهان آن است تحسین بر انگیز است. اما تفرقه میان مسیح تاسف بار می باشد. از گروه مشترک کار درخواست می کنم که فقط یک جلسه درون نگر نباشد بلکه به کارگاهی از عقاید اجرا شدنی تبدیل شود که بر روی تمام فرصت ها و مبارزه طلبی هایی که امروزه کلیساها با آن ها روبرو هستند، باز باشد.

خاطر نشان می شود این اظهارات و اقدامات از سوی پاپ بیانگر  رویکرد جدید واتیکان در شکل دهی جنبش تقریب بین مذاهب مسیحی است که در دو سال اخیر از سوی پاپ فرانسیس دنبال شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha