پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
نمایشگاه قرآن اهواز

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز گفت: نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان فرصتی ناب برای معرفی آثار دینی و قرآنی است.

 حجت الاسلام مهدی فرطوسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، نمایشگاه کتاب قرآن و عترت خوزستان را فرصتی برای معرفی آثار دینی و قرآنی دانست و اظهار داشت: نمایشگاه های قرآنی که هرساله در اهواز برگزار می شود، ضمن اینکه کمک خوبی به ترویج فرهنگ قرآنی می کند، سبب ایجاد شور و نشاط علمی میان جوانان و نوجوانان نیز می شود که خود عاملی محرک برای تقویت ذهن آنهاست.

وی با بیان این که نمایشگاه قرآن و عترت امسال از نظر فضاسازی رشد بسزایی نسبت به سال گذشته داشت، افزود: هرچه فضای نمایشگاه ها مطابق با موضوع آن باشد، مخاطب بهتر می تواند با محصولات ارائه شده در آن ارتباط و استفاده کند.

حجت الاسلام فرطوسی، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر توجه ویژه به آموزش فرزندان خردسال، تصریح کرد: توجه داشتن به عرضه هر چه بیشتر کتاب های تربیتی در چنین نمایشگاه هایی می تواند به رفع مشکلات تربیت فرزندان کمک کند، کما اینکه در این نمایشگاه شاهد حضور خوب غرفه‌های کودک بودیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با بیان این که برگزاری این‌گونه نمایشگاه ها از نظر بعد فرهنگی و دینی، افکار و فعالیت های مردم در ماه مبارک رمضان را هدایت بخشی می کند، افزود: متأسفانه یکی از نکات منفی که در این نمایشگاه به چشم می خورد، استفاده تجاری از محصولات دینی است، به طوری که ناشران محصولاتی را عرضه کرده که صرفاً درآمد خوبی داشته باشد تا محتوای مناسب!

حجت الاسلام فرطوسی در پایان یکی از برنامه های جانبی و خوب نهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز را رونمایی از کتاب «فتواهای جهادی فقهای شیعه»، نوشته حجت الاسلام والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد و اظهار داشت: اگرچه استان خوزستان یکی از استان ها پیشگام در زمینه تربیت نویسندگان مطرح حوزوی است، اما می‌بایست برنامه هایی ویژه برای تقویت فعالیت های پژوهشی طلاب و روحانیان مدارس علمیه صورت پذیرد تا إن شاءالله بیش از پیش شاهد شکوفایی استعدادهای ناب جوانان خوزستانی در سطح کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha