دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
کد خبر: 353151
۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
شب قدر

حوزه/ یکی از عظمت های ماه رمضان شب های قدر این ماه است که آبروی مضاعف به ماه مبارک رمضان داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام بیگدلی در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه شب قدر به تعبیر قرآن کریم از هزار ماه برتر است، اظهارداشت: ماه مبارک رمضان دو عظمت دارد، یک عظمت ذاتی است که ماه خوبی است و بهترین ماه از ماه های سال در روایات معرفی شده است.

وی ادامه داد: عظمت دوم ماه رمضان شب های قدر است که آبروی مضاعف به ماه مبارک رمضان داده است، چرا که قرآن در این ماه مبارک نازل شده است.

محقق و پژوهشگر حوزه،  احیا را عمل مشترک بین شب های قدر عنوان کرد و گفت: احیا به معنای شب زنده داری و بیداری است و حتی سفارش شده است که اطفال در این شب بیدار باشند و کسی خواب آلود نباشد کما اینکه در روایت است آب به صورت حسنین (علیهما سلام) می زدند تا در این شب ها بیدار باشند.

حجت الاسلام بیگدلی افزود: شب های قدر شب دعا، قرآن و شب زنده داری است و همه باید این فرصت مغتنم را به تجهد و عبادت و توبه بپردازند و از نتایج گناهانشان ترسیده اشک بریزند و از خدای متعال تقاضای عفو و بخشش کنند.

وی با تاکید بر اینکه مقدرات ما در شب قدر به امضای امام زمان (علیه السلام) می رسد، بیان کرد: دعا کنیم تا مقدرات ما خوب رقم بخورد تا دل امام زمان(علیه السلام) از آینده ما شاد باشد.

انتهای پیام 313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha