سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
پیاده روی آیت الله صافی به حرم رضوی

حوزه/ در عصر سالروز شهادت حضرت علی(ع) دسته عزاداری علوی با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و تعدادی از علما و مردم مشهد، به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در مشهد، همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع)، دسته عزای علوی با حضور آیت الله صافی گلپایگانی و تعدادی از علمای اعلام، روحانیان و جمعی از مردم مشهد به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کرده و این روز را به محضر امام رضا(ع) تسلیت عرض کردند.

در ابتدای این مراسم که در مدرسه علمیه آیت ا... خوئی(ره) برگزار شد، آیت ا... سید جعفر سیدان، از علمای مشهد با اشاره به اهمیت جایگاه امیرمومنان(ع)، و با اشاره به روایت أُعْطِیتُ تِسْعاً لَمْ یُعْطَهَا أَحَدٌ قَبْلِی سِوَى النَّبِیِّ ص لَقَدْ فُتِحَتْ لِیَ السُّبُلُ وَ عَلِمْتُ الْمَنَایَا وَ الْبَلَایَا وَ الْأَنْسَابَ وَ فَصْلَ الْخِطَابِ، ابراز داشت: حضرت علی(ع) در این روایت می فرمایند که برای من نُه چیز داده شده که به هیچ کس قبل از من نداده‏اند بجز رسول خدا(ص)؛ برایم راههاى علوم گشوده شد و علم مرگ و میرها و بلاها و نژادها و تمییز بین حق و باطل را دارم.

استاد حوزه علمیه خراسان ادامه داد: طبق روایت، نعمت کامل شدن دین و خشنودی حق از اسلام و مسلمین به واسطه رضایت آن حضرت است.

وی با بیان اینکه مهمترین جلوه شکر نعمت وجود مقدس حضرت علی(ع) این است که به گونه ای زندگی کنیم که مورد رضایت حضرت باشیم، اظهار داشت: باید در کسب و کار، رفتار، گفتار و برخورد با خانواده و دیگران نسبت به آنچه امیرمومنان(ع) از ما انتظار دارند، توجه داشته باشیم.

برپایه این گزارش، این مراسم ساعت 17 از مدرسه علمیه آیت ا... خوئی(ره)  آغاز شد و با حرکت به سمت حرم مطهر رضوی و عرض تسلیت و روضه خوانی به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha