سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
عدالت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام عصر(عج) شیراز گفت : امامعلی (ع) عدالت اسلامی را به معنای واقعی کلمه در توزیع بیت المال و حقوق و افراد و شئون اداری و اجتماعی طبق ضوابط کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) به مرحله اجرا گذاشت.

 حجت الاسلام برکت، در گفتگو با خبرگزاری خبرگزاری «حوزه»، در شیراز با اشاره به ویژگی های امیرالمومنین(ع) گفت: یکی از ویژگی های اخلاقی امیرالمومنین(ع) را که می شود از آن الگو برداری کرد، این بود که به بزرگان هر قومی حتی اگر که مخالف اسلام هم بودند، احترام می گذاشت. حضرت علی(ع) فردی رئوف و مطیع بود.  ایشان سرچشمه علوم اسلامی بودند.

وی اضافه کرد: می توان با مراجعه به زندگانی امیر مومنان(ع)، عدالت واقعی را که برابر با حقیقت ها و واقعیت های روزگار بوده است را در زندگی حضرت علی(ع) مشاهده کرد و از آن الگو گرفت.

مدیر مدرسه علمیه امام عصر(عج) شیراز بیان کرد: حکومت حضرت علی(ع) در کوفه زمینه ساز تشیع عراق و گسترش آن به ایران شد. اخلاق و عدالت خواهی و ظلم ستیزی امیرالمومنین(ع) و مخالفت ایشان با حاکمین ظالم آن زمان نیز جاذبه ای عمیق برای گسترش تشیع گردید.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر صفات امیرالمومنین(ع)، منع کردن و بازداشتن ایشان از هر گونه کار اشتباه و گناهی بوده است. امیرالمومنین(ع) فردی زحمت کش، پر کار و پر تلاش بوده است و در همه ی کارهای خود به خداوند توکل می کرده است.

حجت الاسلام برکت گفت: باید به این توجه داشت که گوشه گیری حضرت علی(ع) مردی که همیشه در صحنه و همواره در مبارزه بوده است و انتخاب خانه نشینی و زندگی آرام و به دور از حکومت، نشانه اعتراض او است ؛ امیرالمومنین(ع) جنگ مسلحانه را قبول نکرد و در صورتی که حاکمین زمان به او پیشنهاد دادند زیرا به ضرر اسلام بود و نه بیعت کرد که به حکومیت رسمیت بدهد. بلکه راه دیگری را انتخاب کرد و آن گوشه گیری و سکوت و صبر و تحمل و عدم بیعت بود.

این استاد حوزه، اظهار کرد: حضرت علی (ع) عدالت اسلامی را به معنای واقعی کلمه در توزیع بیت المال و حقوق و افراد و شئون اداری و اجتماعی طبق ضوابط کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) به مرحله اجرا گذاشت.

وی در پایان به دلایل شیعه شدن ایرانیان اشاره کرد و گفت: هوش و زکاوت ایرانی موجب شد که دین چند هزار ساله خود را به آسانی رها کند و اسلام را بپذیرد. هر ایرانی وقتی به مدینه می آمد، حقانیت خاندان پیامبر(ص) را درک می کرد که نمونه ی آن سلمان فارسی است و رسول خدا(ص) درباره اش فرمود: سلمان از ما اهل بیت علیهم السلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • shokou IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    واقعا هم در همون زمان.الان که عدالت وجود نداره.ما فقط لباس اسلام رو پوشیدیم و با اعمالمون آبروی دینمون رو از بین میبریم.کاش در زمان پیامبر بودیم.