سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ متأسفانه برخی امروزه این ارتباط با مردم را از دست داده اند و از سیره نبوی فاصله گرفته اند. نبی مکرم اسلام(ص) همواره با مردم متواضعانه رفتار می کردند و همین رفتارشان، بسیاری را جذب اسلام می نمودند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» ، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد عصر بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم با اشاره به خطبه قاصعه نهج البلاغه گفت: در این خطبه مطالب ارزشمندی درباره فلسفه احکام و بعثت پیامبر و... وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان امیرالمؤمنین علیه السلام در این خطبه درباره سرگذشت شیطان  افزود: خداوند به ملائک الهی دستور داد که به انسان سجده کنند، ولی شیطان بر اثر لحظه ای تکبر، با وجود شش هزار سال عبادت، تکبر ورزید و از امر خدا سرباز زد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه انسان اگر در برابر هستی مطلق، به  نیستی مطلق برسد، هیچگاه غرور و تکبر سراغش نمی آید، گفت: رسول اکرم(ص) در عین جایگاه والا و بالاترین مقامات، چنان در خدا محو شده بود که لحظه ای مغرور نشدند.

وی با بیان این که پیامبر(ص) با این خشوع و تواضع، همواره با مردم در ارتباط بود، گفت: متأسفانه برخی امروزه این ارتباط با مردم را از دست داده اند و از سیره نبوی فاصله گرفته اند.نبی مکرم اسلام(ص) همواره با مردم متواضعانه رفتار می کردند و همین رفتارشان، بسیاری را جذب اسلام می نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: بر اساس روایت معصوم، نزدیک ترین به خدا، انسان متواضع و دورترین از خداوند، انسان متکبر و مغرور است.

وی گفت: سه چیز است که محبت انسان ها را به سوی خود جذب می کند، نخستین ویژگی، تواضع است؛ کسی که در زندگی خود تواضع داشته باشد، ناخودآگاه دیگران را به سوی خود جذب می کند؛ زمانی که انسان با غرور با مردم رفتار کند، مردم کم کم از او دور می شوند.

کارشناس مسائل مذهبی سخاوت و اهل بخشش بودن را عامل دیگر در جذب محبت دیگران برشمرد و گفت: مسئله دیگر، دیانت است؛ کسانی که این سه ویژگی را داشته باشد، مردم به سوی او جذب می شوند و نبی مکرم اسلام(ص) این ویژگی ها را در بالاترین درجه داشتند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha