سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
یا مهدی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه جوادالائمه(ع) شهرستان فسا گفت: منتظران واقعی همان طوری که برای اصلاح خودشان فکر و تلاش می کنند، برای اصلاح دیگران هم در تلاش هستند .

حجت الاسلام محمد باقر نظام، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس با اشاره  ویژگی های شخص منتظر اظهارداشت: فرد منتظر به این اصل مهم توجه دارد که آنچه انتظارش را می کشد، فعالیت فردی نیست، بلکه فعالیتی است که باید به صورت جمعی و همگانی صورت گیرد .

وی اضافه کرد: منتظران سعی دارند دوستان خویش را از غفلت دور کنند و آنها را در مسیر راست هدایت کنند، زیرا در یک میدان وسیع مبارزه هیچ کسی نمی تواند به تنهایی انجام وظیفه کند و افراد باید در هماهنگی کامل با یکدیگر قدم بردارند لذا هر فردی وظیفه دارد نقطعه ضعف ها را اصلاح کند و ناتوانی ها را تقویت و کمبودها را جبران کند.

وی خاطر نشان کرد: منتظر واقعی ظهور حضرت، از وضعیت موجود جهان که همراه با ظلم و فساد و گناه است قطعا ناراضی است و برای رسیدن به وضعیت خوبی که توام با صلح و عدالت است تلاش می کند. کسی که در انتظار حضرت صاحب الزمان(عج) است نه تنها به گناه آلوده نمی شود، بلکه خود را برای یاری رساندن به حکومت عادلانه حضرت آماده می کند که این آمادگی روحی و فکری است و هم آمادگی جسمی.

مدیر مدرسه جوادالائمه(ع) شهرستان فاس در پایان تصریح کرد: بنابراین منتظران ظهور امام زمان(عج) سعی در اصلاح سایر افراد جامعه دارند و این خود از آثار خوب و سازنده ی انتظار قیام آن حضرت به شمار می آید. پس توجه داشته باشیم که برای منتظران ظهور ایشان فضیلت های فراوانی شمرده شده و اگر افضل اعمال شمرده شده برای این است که چنین نتایجی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha