پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

حوزه/ عید فطر بی تردید از پرشکوه ترین اعیاد اسلامی است که همبستگی و وحدت مسلمانان را نشان می دهد. در این عید می توان معنویت و اتحاد و برادری را جستجو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد نقوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با تبریک فرارسیدن عید فطر، گفت: با پایان گرفتن ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و سازندگی، ماه حیات و زندگی معنوی، ماه آگاهی و بیداری، میلیون ها مسلمان با صفا و خلوص کامل و لبریز از معنویت و آگاهی به استقبال مراسم باشکوه عید فطر می روند و نخستین روز ماه شوال را به عنوان برجسته ترین عید اسلامی جشن می گیرند و به انجام اعمالی می پردازند که سرشار از معنویت است و دنیایی از فضیلت را در محتوای برنامه های خود دارد.

وی اضافه کرد: عید فطر بی تردید از پرشکوه ترین اعیاد اسلامی است که همبستگی و وحدت مسلمانان را نشان می دهد. در این عید می توان معنویت و اتحاد و برادری را جستجو کرد. این عید نمایش واقعی علاقه ی قلبی مسلمانان به نیازمندان جامعه است.

این محقق حوزوی خاطر نشان کرد: در مراسم عید فطر پس از توجه به نیازمندی های فقرا که آن هم نوعی توجه به خدا است، نوبت توجه به خالق و خداوند می رسد، این جاست که نمازی با ترتیب و شکوه خاص برگزار و اوج عبودیت و بندگی به نمایش گذاشته می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) صفاشهر در پایان گفت: اجتماع خاص و پرشکوه نماز عید فطر می تواند اثر بسیار خوبی در زندگی مسلمانان داشته باشد و وحدت و یکپارچگی و اتحاد صفوف مسلمانان را به نمایش می گذارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha