سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
قهرمانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: دشمن با استفاده از جنگ نرم، باورهای دینی و اجتماعی نادرست را در قالبی خیرخواهانه و بشردوستانه نشان داده، اعتقادات افراد را مورد تردید قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تاکید برنقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی اظهارداشت: دشمنان اسلام با استفاده از جنگ نرم و نقش رسانه ها به تخریب افکار عمومی پرداخته و سعی در نابودی کامل دین اسلام را دارند.

وی افزود: مخالفین مکتب اسلام در طول تاریخ با استفاده از ابزارهای گوناگون سعی در مخدوش ساختن ذهن انسان داشته و باورهای اعتقادی و دینی مردم را مورد هجوم قرار می دهند.

حجت الاسلام قهرمانی بیان داشت: مستکبران و دشمنان اسلام با استفاده از روش های مختلف و ایجاد جنگ های داخلی و گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده و سازمان های تروریستی، سعی در تخریب چهره رئوف اسلام داشته و از این طریق می خواهند مانع بیداری اسلامی در منطقه شوند.

وی تصریح کرد: با تحرکات و تاثیر رسانه های غربی بر افکار عمومی، وجود آموزه های دینی و ایام مذهبی مانند شب های قدر، نقش بسزایی در کاهش تاثیرگزاری این رسانه ها داشته و به برکت پاک بودن این ایده ها، اعتقادات و باورهای دینی هر روز در جهان گسترده تر می شود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، با اشاره به تعابیر مختلف جنگ نرم در طول تاریخ خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های تبلیغی نرم و شگردهای روان شناسانه و فریب دهنده از جمله نقشه دشمن بوده و از این طریق به تخریب و تضعیف افکار عمومی می پردازند.

وی اذعان داشت: جنگ سخت جهاد اصغر و جهاد اکبر مبارزه با نفس و افکار و خیالات باطل و دشمنان باطنی اسلام بوده و بی توجهی به این امر موجب رسیدن دشمنان اسلام به اهداف پلیدشان می‌شود.

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به فرهنگ نادرست کشورهای اسلامی برای تبلیغ دین افزود: دولت های غربی از کوچک ترین تولیدات خود مانند مواد غذایی برای تبلیغ دین استفاده کرده و با استخدام افراد در مراکز علمی و دانشگاهی افکار و باور های خود را به اسلام انتقال می دهند.

وی اضافه کرد: در کشور های اسلامی مراکز تولیدی و اقتصادی کمتر به فکر ایده های نوین برای تبلیغ و ترویج دین الهی بوده و این امر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

این استاد حوزه، با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار جوانان در تبلیغ و گسترش دین اسلام افزود: جوانان باید به هویت ایرانی و مسلمان بودن خود افتخار کنند و با پاسداری از ارزش ها و دستاورد های اسلام، این دین الهی را از طریق شبکه های مجازی در سراسر جهان گسترش دهند تا تمامی مردم جهان واقعیت های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی را شناخته و با حذف مستکبران و زور گویان عدالت اسلامی را در سراسر جهان گسترش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha