جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
کد خبر: 356022
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
داعش

حوزه/ به تازگی مترسک داعش وارد بازی بحرین شده و تعدادی از عناصر وابسته به آنها در بحرین دیده شده اند که البته این حضور نیز به برکت سانسورهای نیروهای امنیتی فاش نشد، اما در کنار آن دودستگی هایی در ارتش بحرین پدید آمد که نشان از شکل گیری رسمی داعش زیر نظر مسئولان عالی رتبه این کشور دارد...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از پایگاه بحرینی منامه پست، بحرین این روزها حالتی از تنش های امنیتی و سیاسی را پشت سر می گذارد به ویژه پس از بازداشت رهبران انقلابیون اصلاح طلب و انقلابیون خواستار برکناری رژیم؛ امری که نشان از وخامت حال بحرین دارد.

از سوی دیگر نیروهای انقلابی نیز اصرار دارند که انقلاب آنها همچنان پرشور است و روزانه در خیابان ها و میان مردم ادامه دارد و نشانه آن نیز راهپیمایی های شبانه است که از زمان آغاز انقلاب در 2011 تا کنون تعطیل نشده است.

ورود داعش به بازی بحرین

در زمینه امنیتی نیز به تازگی مترسک داعش وارد بازی بحرین شده و تعدادی از عناصر وابسته به آنها در بحرین دیده شده اند که البته این حضور نیز به برکت سانسورهای نیروهای امنیتی فاش نشد، اما در کنار آن دودستگی هایی در ارتش بحرین پدید آمد که نشان از شکل گیری رسمی داعش زیر نظر مسئولان عالی رتبه این کشور دارد.

با این حال یکی از تفاسیر در مورد شکل گیری داعش در بحرین این است که این عناصر قرار است مترسکی برای ترساندن انقلابیون است تا وادار به اطاعت و انقیاد از طبقه حاکم بحرین شوند.

این تفسیر بر این اساس است که کشورهای بزرگ جهان بخواهند از داعش استفاده ابزاری کنند و از هرج و مرج داعشی برای ساکت کردن دشمنان خود استفاده کنند.

انقلاب بحرین در انتظار سرنگونی آل سعود

اما از سوی دیگر رسیدن ایران به توافق هسته ای با کشورهای غربی و ظاهر شدن نشانه های مثبت برای مردم بحرین، باعث شده چهره چهارساله منطقه و بحرین شکل دیگری به خود بگیرد.

در این میان تردیدی نیست که رژیم آل خلیفه وابسته به آل سعود است به ویژه پس از آنکه نیروهای آل سعود در مارس 2011 وارد بحرین شدند و نکته دیگر اینکه رژیم آل خلیفه در هر گونه توافق و سازش ظاهری با انقلابیون، امتیازی قابل توجه به آنها نخواهد داد مگر اینکه کفه توازن کشورهای خلیج فارس به ویژه در مورد عربستان به هم بخورد.

در مودر عربستان هم باید گفت که مشغول تجاوز به یمن هستند و به نظر می رسد با وجود شکست بزرگ عربستان در این جنگ باز هم قصد دارد به تجاوز خود ادامه دهد و شاید هم بخواهد چرخش مثبتی در روابط خود با سوریه داشته باشد به ویژه پس از سفر رئیس اطلاعات سوریه به ریاض که در خبر آن در روزنامه های لبنانی درز کرد.

کارت های بازی در منطقه خاکستری و دستخوش تغییر است و با وجود درگیری منافع و شکننده بودن کفه قدرت در میدان، هنوز نمی توان آینده را به دقت پیش بینی کرد و باید منتظر اتفاقی بود که زمان و مکان آن نامعلوم است و تا آن زمان بحرینی ها راهی جز ادامه دادن به مبارزه ندارند و شاید این روزها آخرین ساعات شب تاریک آنها باشد و صبح روشن در انتظار انقلاب بحرین باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha