دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام اختری

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، گفت: بهترین راهکارهای گسترش اسلام، وحدت مسلمانان و حل چالش‌ها، در ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بررسی می شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،از تهران، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که در سالن اجلاس سران درحال برگزاری است، با اشاره به حضور مقامات و مهمان‌های خارجی و داخلی اظهار داشت: من از تمام علما فرهیختگان و شخصیت‌ها و همچنین از حضور حجت الاسلام والمسلمین  روحانی برای شرکت در این مجمع تقدیر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین اختری، افزود: مجمع عمومی هر چهار سال یک بار تشکیل می‌شود و امسال این مجمع ششمین دوره خود را تجربه کرده  که  این مهم در سایه سار امام سجاد(ع)  در حال برگزاری است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در طول تاریخ اهل بیت(ع) و پیروان ایشان مورد دشمنی و عداوت قرار گرفته‌اند اظهار کرد: در این اجتماع باشکوه قرار است درباره امام سجاد(ع) و زندگی ایشان صحیفه‌ی سجادیه و شاگردان امام و ... تبادل نظر شود.

وی با اشاره به موقعیت اسلام در جهان اظهار کرد: امروز شاهدیم درحالی‌که اسلام درحال پیشرفت است تهاجم بزرگی از سوی کشورهای غربی به مکتب اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین اختری، با بیان اینکه در کمیسیون‌های اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) مسائل موجود و چالش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، اضافه کرد: در این کمیسیون‌ها بهترین راهکارها را برای گسترش اسلام، وحدت مسلمانان و حل چالش‌ها  بررسی خواهیم کرد .

 

وی بیان کرد: ما برای شهدای اسلام، انقلاب اسلامی و شهدای اهل بیت(ع) در کشورهای مختلف از جمله عراق، بحرین، پاکستان و نیز تمام بزرگانی که در طول این سال‌ها برای مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تلاش کردند و به رحمت خدا پیوستند از خداوند علو درجات و آمرزش را خواستاریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان سخنان خود از مقام معظم رهبری و مرجع عالیقدر تقلید بابت همه راهنمایی‌ها، توجیهات و حمایت‌هایی که از مکتب اهل بیت(ع) دارند و از مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای اهداف بزرگش پشتیبانی کردند ، تشکر  نمود.

لازم به ذکر است: ۵۰۰ نفر از میهمانان خارجی از ۱۳۰ کشور به همراه ۵۰۰ نفر از میهمانان داخلی در این اجلاس چهار روزه حضور دارند و قرار است شرکت کنندگان با سخنرانی و حضور در کمیسیون‌ها دیدگاه های خود را درباره مسائل جهان اسلام مطرح کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha