دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حضرت معصومه

حوزه/ وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) در شهر مقدس قم منشأ خیر کثیر برای مردم آن شهر و به ویژه باعث رونق و شکل گیری حوزه های علمیه در قم و سایر استان های کشور و حتی دیگر کشور ها شده است.

حجت الاسلام غلامرضا صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در تهران، با تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س)، حضورِ وجود مقدس ایشان و حضرت رضا(ع) را افتخار و نعمتی بی کران برای مردم ایران دانست و گفت: ما ایرانیان در طول تاریخ همواره از وجود پرخیر و برکت این دو بزرگوار بهرمند بوده و هستیم.

وی با اشاره به تجلیل و ستایش شخصیت حضرت معصومه(س) توسط حضرات معصومین(ع)، افزود: کسانی که به جهت زیارت آن بانوی بزرگوار وارد شهر مقدس قم و حرم مطهر ایشان می شوند، آگاه باشند که فردی را زیارت می کنند که بنا به فرموده­ی امام جواد(ع) بهشت بر زیارت کنندگان ایشان واجب می گردد. بنابراین بر همگان لازم است معرفت و شناخت خود را نسبت به آن بزرگوار بیشتر کنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) ورامین با بیان این که نه تنها قم، بلکه تمام کشورهای جهان از برکات وجودی حضرت معصومه(س) بهرمند هستند، اظهار داشت: وجود بارگاه ملکوتی ایشان در شهر مقدس قم منشأ خیر کثیر و باعث رونق و شکل گیری حوزه های علمیه در قم و سایر استان های کشور و حتی دیگر کشور ها شده است.

حجت الاسلام صالحی با تاکید بر این که با این که عمر کریمه­ اهل بیت(ع) کوتاه بود، ولی وارث تمام ویژگی های بارز ائمه(ع) و مورد تایید ایشان بودند، ابراز داشت: حضرت معصومه(س) تمامی صفات و ویژگی های حسنه و ممتاز حضرت زهرا(س) را در وجود خویش جمع کرده  و مورد عنایت ائمه(ع) می باشند.

*ضرورت الگوگیری بانوان از کریمه اهل بیت(س)

وی در پایان با بیان این که امام زمان(عج) نیز مادرشان حضرت زهرا(س) را اسوه و الگوی خویش معرفی کرده اند، گفت: با توجه به این فرمایش حضرت ولی عصر(عج) و یادآوری این نکته که زیارت حضرت معصومه(س) همچون زیارت حضرت زهرا(س) می باشد، بر دختران و بانوان جامعه اسلامی ما ضروری است که الگوی خویش را در ابعاد وجودی این دو بانوی بزرگ جستجو کنند و در همه­ی زمینه ها اعم از اخلاق حسنه، تقوای عملی، حجاب و حیا، نوع رفتار و ارتباط با اعضای خانواده و حضور در اجتماع از سیره­ی ایشان تبعیت و پیروی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha