یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نسبت به خطر رخنه دشمنان در تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نخستین نشست دوره‌ای با مسئولان تعدادی از هیئات مذهبی استان قم، به تبیین سیاست‌های کلی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و تشریح سیاست‌ها و راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی در این فعالیت‌ها پرداخت.

وی تاکید کرد که بر اساس سیاست‌های کلی امام راحل و رهبر معظم انقلاب، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه دین باید به صورت مردمی و خودجوش انجام شود.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، وابسته کردن فعالیت‌های حوزه دین، حوزه‌های علمیه و روحانیت به کمک‌های مردمی موجب ماندگاری و استقلال این بخش از تاثیرگذاران جامعه خواهد شد در غیر این صورت ما دچار آسیب‌های جدی می‌شویم.

حجت‌الاسلام  والمسلمین اسکندری، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و نظارت بر کارهای فرهنگی را از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری ساماندهی هیئات مذهبی را بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی واگذار کردند تا جلوی رخنه دشمنان در هیئات مذهبی گرفته شود و این تشکل‌ها به عنوان بازوان قدرتمند نظام اسلامی در مسیر ترویج آموزه‌های وحیانی و قرآنی فعالیت کنند.

وی نسبت به خطر رخنه دشمنان در این تشکل‌های مذهبی هشدار داد و از مسئولان هیئات مذهبی خواست تا در نشر فرهنگ اهل بیت علیهم السلام به ویژه فرهنگ تعالی بخش سیدالشهدا علیه السلام کوشش بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: نقش آفرینی هیئات مذهبی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، دشمنان را وسوسه کرده که برای منحرف کردن این تشکل‌های ریشه‌ای و ماندگار حوزه دین دست به توطئه بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری با ابراز تاسف از نادیده گرفتن منافع ملی و وحدت جهان اسلام از ناحیه معدود کسانی که در برخی هیئات مذهبی فعالیت می‌کنند تاکید کرد: ممکن است تعدادی انگشت‌شمار از افراد در هیئات مذهبی قم نسبت به برخی تلاش‌های دشمنان آسیب پذیر شده باشند اما نباید این تعداد اندک را به پای هیئات مذهبی استان محاسبه کرد.

به گفته وی هیئات مذهبی استان قم در همه عرصه‌هایی که نیاز به حضورشان بوده نقش آفرینی کرده و در طول دوران انقلاب اسلامی خدمات درخشانی ارائه کردند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از مسئولان هیئات مذهبی به بیان مشکلات و چالش‌های موجود در نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha