جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
عثمان عبدالرحیم

حوزه/ دبیر هیئت جهانی کنترل کیفیت تبلیغ اسلامی گفت: مساجد نباید منحصر به محلی برای عبادت باشد و لازم است درون آنها فضایی برای تئاتر و سینما در نظر گرفته شود به شرط آنکه مبتنی بر ضوابط شرعی باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، عثمان عبدالرحیم، مبلغ اهل سنت مصر و دبیر هیئت جهانی کنترل کیفیت تبلیغ خواستار این شد که مساجد منحصر به محلی برای عبادت نباشد و درون آنها فضایی برای تئاتر و سینما در نظر گرفته شود به شرط آنکه مبتنی بر ضوابط شرعی باشد.

وی افزود: کارکرد ارزشی مساجد باید بیشتر از کارکرد عبادی آنها باشد و مساجد محلی برای نشر ارزش ها به روش های جدید تصویری و شعر و مبتنی بر ضوابط شرعی گردد.

عبدالرحیم گفت: گفتمان دینی نیازمند روش ها و ابزار جدید است تا بتوانیم پیام دین را به مخاطب برسانیم.

وی افزود: مسجد نباید فقط ویژه استفاده مسلمانان باشد، بلکه رسالتی انسانی داشته باشد که مسلمانان و غیر مسلمانان از آن بهره برده و در این زمینه می توان از ارزش های مشترکی مانند مبارزه با فقر و جنایت و مواد مخدر استفاده کرد.

وی در مورد مخالفت برخی علما با نمایش و وجود سالن تئاتر و سینما در مساجد گفت: اسلام با هر وسیله ای که منظبق بر ضوابط شرع باشد موافق است و نمایشگری و بازیگری نیز در قرآن و سوره یوسف وارد شده که در ماجرای ایفای نقش میان حضرت یوسف و برادرش متجلی شده است.

عبدالرحیم در مورد ارائه این پیشنهاد به الازهر یا وزارت اوقاف مصر گفت: ما به عنوان هیئت جهانی کنترل کیفیت تبلیغ مسئولیتی بزرگ داریم و ایجاد تحول در مساجد بخشی از این مسئولیت است و البته در گذشته این پیشنهاد را به وزارت اوقاف مصر ارائه کرده ایم و این وزارت خانه نیز کمیته ای به ریاست وزیر اوقاف برای بررسی این مساله تشکیل داده و کمیته هایی فرعی نیز در سودان و موریتانی تشکیل شده و شاخه هایی نیز در فرانسه و سوئد و مسکو و واشنگتن تشکیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha