چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
عمران الزعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه

حوزه / وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به خسارات سوریه در جنگ با داعش گفت: از آغاز این جنگ تاکنون صرف نظر از سایر مسایل ۵۰ هزار نظامی شهید شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، دکتر عمران الزعبی، در کمیسیون دوم اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، با اشاره به وضعیت سوریه اظهار کرد: در نخستین روزهای پس از شروع بحران سوریه، تهاجم مسلحانه به پایگاه های نظامی موشکی سوریه که به سمت آسمان فلسطین اشغالی نشانه گیری شده بود و پایگاه های راداری که می توانست حملات هوایی را رهگیری کنند انجام شد و توان نظامی در مقابل حملات هوایی از میان رفت.

وی افزود: در نتیجه اسراییل چند بار در سال های گذشته به سوریه حمله کرد و رادارها نتوانستند آنها را رهگیری کنند.

الزعبی با اشاره به اینکه در حملات اسرائیل درمانگاه ها، نیروگاه های برق، شبکه آب و فاضلاب، رادیو و تلویزیون و کارخانه های تولید دارو بمباران شدند، این سئوال را مطرح کرد که آیا این تاسیسات متعلق به بشار اسد است یا متعلق به کل ملت است.

وی با اشاره به اینکه در سال 2000 سوریه هیچ گونه بدهی نداشت و در وضعیت کاملا مطلوبی قرار داشت، ادامه داد: در سال 2006 وقتی مقاومت لبنان با تجاوز اسرائیل مواجه شد، سوریه با تمام امکانات نظامی و اقتصادی در کنار مردم لبنان ایستاد.

وی با بیان اینکه در آن زمان سعودی ها و اسرائیل گفتند کار حزب الله و سوریه یک کار جنون آمیز است خاطرنشان کرد: در آن زمان هیچ کس جز ایران و سوریه در کنار مقاومت نماند و بعد از آن بود که سوریه شاهد جنایات داعش در سوریه بود، به گونه ای که تا این لحظه بیش از 50 هزار شهید از نیروهای مسلح ده‌ها دانشمند، پزشک و مهندس  وحتی هنرمندان و شعرا به دست داعش شهید شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هدف های داعش ها کورکورانه نبوده است بلکه هدف آنها این بود که سوریه را از دانشمندان محروم کند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه این اقدامات در راستای اهداف اسرائیل است، افزود: اسرائیل در کاخ ها خانه ها و پادگان های ریاض استقرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha