سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام لطفی امام جمعه ایلام

حوزه/ معمولاً در روابط سیاسی باید مشترکاتی وجود داشته باشد، ما چه سنخیتی با فرهنگ آمریکایی‌ها داریم؟ فرهنگ آمریکا سلطه‌گری، استثمار و استعمار است و فرهنگ ایران اسلامی استکبار ستیزی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، امروز، 28 مرداد در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) فرصتی برای بیان فضایل و مناقب امام هشتم(ع) است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ رضوی وظیفه دینی و اسلامی همه ماست، گفت: باید در راستای الگوگیری از زندگانی امام رضا(ع) خود را آماده کرد، زیرا سیره رضوی سراسر درس اخلاق، انسانیت، تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی فقیه در ایلام، افزود: فلسفه اصلی برگزاری چنین مراسمی این است که ما خودمان را از نظر رفتار، کردار و منش منطبق بر سیره زندگانی معصومان(ع) کنیم، تقوا، اخلاق اسلامی، اصلاح زندگی فردی و اجتماعی، این چیزی است که این بزرگوارن از ما می‌خواهند.

حجت السلام والمسلمین لطفی با بیان این که یکی از ناهنجاری‌های خطرناک جامعه، جهالت، نادانی و بی‌بصیرتی است، گفت: اگر جامعه‌ای گرفتار جهالت شد مثل جامعه زمان امام حسین‌(ع) می‌شود، که جامعه ای فاسد و جاهل اجتماع می‌کنند و عزیزترین انسان را به مسلخ می‌کشانند و افتخار هم می‌کنند، نماز و قرآن هم می‌خوانند.

امام جمعه ایلام با بیان این که جامعه‌ای که بصیرت و آگاهی نداشته باشد به جایی می‌رسد که امام معصوم(ع) را به شهادت می‌رساند، تصریح کرد: یکی از اهرم‌هایی که همیشه دشمنان اسلام از آن استفاده کرده‌اند، جهالت و نادانی است.

وی اضافه کرد: امام رضا(ع) نیز گرفتار همین جامعه جاهل بود، اگر جامعه‌ای آگاه و بابصیرت مثل جامعه کنونی ایران داشت، حکومت تشکیل می‌داد، چون یکی از اهداف مهم همه امامان معصوم(ع) تشکیل حکومت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در ایلام با اشاره به اینکه ملت عزیز ایران نزدیک به 50 سال زیر سلطه حکومت پهلوی‌ها بود، اظهار کرد: وقتی که یک رهبر آگاه، بیدار، شجاع و یک مرجع عالی‌قدر پرچم مبارزه را برافراشت مردم بیدار شدند و پیروی و تبعیت کردند و با اراده خود نظام شاهنشاهی که محکم‌ترین نظام‌ها در منطقه بود و قوی‌ترین ارتش و دستگاه اطلاعاتی را داشت سرنگون کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به این که توطئه‌های بی‌شمار نظام سلطه علیه ملت ایران، با بصیرت این مردم همواره خنثی شده است، ابراز داشت: امروز نظام سلطه دست خود را به نشانه عجز و ناتوانی در برابر اراده ملت بالا برده است و باب مذاکره را باز کرده‌، اما مذاکره‌ای که دشمنان به دنبال آن هستند با هدف ایجاد روزنه‌ای برای نفوذ فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی است.

امام جمعه ایلام با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در جمع میهمانان مجمع جهانی اهل بیت‌(ع)، تصریح کرد: ایران از سر ناچاری وارد مذاکرات نشد، بلکه آمریکایی‌ها درخواست و التماس کردند و واسطه فرستادند تا شاید از راه مذاکرات هسته‌ای ،جریانی را شروع کنند و بعد کم‌کم روابط سیاسی و فرهنگی را آغاز کنند.

وی تأکید کرد: مذاکره با آمریکا در اصول انقلاب، مبانی فکری امام و رهبری خیال و توهم است، چون سیاست ایران اسلامی و نظام سلطه هیچ هم‌خوانی با هم ندارند، معمولاً در روابط سیاسی باید مشترکاتی وجود باشد، ما چه سنخیتی با فرهنگ آمریکایی‌ها داریم؟ فرهنگ آمریکا سلطه‌گری، استثمار و استعمار است.

نماینده ولی فقیه در ایلام، ادامه داد: آمریکا از ایران اسلامی که سال‌ها در مقابل توطئه‌های آنها ایستادگی کرده و با چالش مواجه نموده و همواره از اراده این ملت شکست خورده، کینه دارند و حتی امروز نمی‌توانند این دشمنی را پنهان کنند تا این مذاکرات اخیر به جایی برسد.   

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان کرد: امروز این نظام با اقتدار مثال‌زدنی در برابر قدرت‌های جهانی ایستاده و هم قدرتمند است و هم نفوذ کلام و تأثیرگذاری در معادلات سیاسی و فرهنگی منطقه و جهان دارد، اگر امنیت نسبی در عراق وجود دارد ،باز هم با پشتیبانی ایران است و همه این‌ها از برکات انقلاب اسلامی، رهبری و به‌ویژه اهل بیت(ع) است که این نظام پرچمدار استقلال، آزادی و استکبار‌ستیزی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha