دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
سید مهدی صادقی استاندار جدید قم

حوزه/ استاندار قم گفت: شهر کریمه به عنوان خاستگاه انقلاب و ام قرای جهان اسلام و تشیع نیازمند ارتقاء از شرایط فعلی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» سید مهدی صادقی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تبریک دهه ایام کرامت اظهار داشت: ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) و در راس آن فرهنگ رضوی، هدف اصلی نام گذاری این دهه است که امیدوارم با بهره مندی از این ظرفیت ها و ابزارهای فرهنگی در قم بتوانیم به اهداف این دهه برسیم.

وی همچنین با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره  شهیدان رجایی و باهنر ابراز داشت: همه ساله در چنین ایامی یاد ونام دو خدمت گزار صادق و بی ادعای نظام جمهوری اسلامی در اذهان ملت قدر شناس و وفادار ایران زنده می شود.

استاندار قم هچنین هفته دولت را فرصت مناسبی برای انعکاس خدمات و تلاش های دولت عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته تلاش های دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات داخلی و خارجی با وجود شرایط پرتلاطم و مانع تراشی ها غیر منصفانه بر کسی پوشیده نیست.

صادقی، مرور منصفانه و واقع بیانیه کارنامه عملکرد دو ساله دولت یازدهم را پویای توفیقات دستاوردهای ارزنده دانسته و ابزار داشت: این موفقیت ها در سایه تدبیر و مجاهدت دولت و همدلی و همکاری مردم و مسئولان به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه توافق هسته ای مبنایی برای از بین بردن محدویت های ظالمانه بین المللی است تصریح کرد: این توافق با هماهنگی و همراهی همه مسئولان دلسوز نظام تحت رهبری خردمندانه و عالمانه مقام معظم رهبری به دست آمد.

استاندار قم با بیان اینکه دولت یازدهم علاوه بر مدیریت موفق مشکلات داخلی در عرصه سیاست خارجی نیز دارای موفقیت های بزرگی است ابراز داشت: به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای با کشورها و ایجاد زمینه های نقش آفرینی و حضور فعال در کشور و عرصه دیپلماسی بین المللی و منطقه ای دستاورد پر افتخاری می باشد که در کارنامه دولت تدبیر و امید ثبت شده است.

صادقی افزود: پشتیبانی و حمایت های بی دلیل رهبر معظم انقلاب و همراهی و اعتماد دولت دو سرمایه ارزشمند دولت اعتدال بوده و دولت با پایبندی به تعهدات خود در قبال مطالبات مردم، قدردان این سرمایه هستند.

وی صداقت، امانتداری، تعهد، اخلاق مداری و وقف مردم بودن را از جمله ویژگی های دولت اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در این مسیر گام برداشته و راه خود را به حول و قوه الهی ادامه می هد.

استاندار قم با اشاره به اینکه در سطح ملی اهداف و ویژگی های خاصی برای هفته دولت در نظر گرفته شده است عنوان داشت: تزریق روحیه نشاط و شادابی به مردم، افزایش اعتماد مردم به دولت از طریق تقویت پاسخگویی در برابر انتظارت  مردم با رویکرد اجتماعی جامعه محور و تعامل، از جمله این اهداف است و برای تحقق این اهداف تلاش خواهیم کرد.

صادقی با اشاره به افتتاح پروژه ها در هفته دولت گفت: گزارش این خدمات از طرف دولتمردان مردم را امیدوار تر می کند.

وی با بیان اینکه در استان قم به مناسبت هفته دولت در مجموع 221پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 340میلیارد تومان در زمینه های مختلف زیر بنایی، عمران شهری و روستایی، خدمات گردشگری ، بهداشت و درمان ، کشاورزی، آموزش و ...  ابتدا کلنگ زنی خواهد شد که با تلاش های 15دستگاه اجرایی و با بهره مندی از اعتبارات ملی و استانی می باشد.

صادقی در ادامه با اشاره به اینکه خود را در انتقادات سازنده موظف پاسخگو می داند اظهار داشت: مشکلات و معضلات قم را همگان اطلاع دارند و به همین دلیل باید با استفاده از همه ظرفیت های درونی استان برای پیشرفت خاستگاه انقلاب گام برداریم.

وی افزود: قم به عنوان خاستگاه انقلاب وام القرای جهان اسلام و تشیع  نیازمند ارتقاء از شرایط فعلی است

 صادقی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت های درونی استان و نیروهای مجرب متعهد و کاردان برای پیشرفت قم استفاده خواهیم کرد ابراز داشت: شایستگی و لیاقت های افراد صرف نظر از گرایش های فکری آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ارتباط دولت و مرجعیت را روشن دانست و گفت: این ارتباط مستمر و همیشگی است .

استاندار قم با بیان اینکه تداوم مستمر ارتباط مرجعیت و دولت در دستور کار دولت یازدهم می باشد ابراز داشت: رئیس محترم جمهور برای تسهیل این ارتباطات در ابعاد مختلف مشاوری را در این زمینه انتخاب کرده اند.

صادقی همچنین در پاسخ پرسش خبرنگار خبرگزار حوزه مبنی بر مهترین توصیه های مراجع عظام تقلید به استاندار قم اظهار داشت: در دیدار هایی که افتخار حضور به محضر مراجع پیدا کردیم تاکیداتی در خدمت به مردم و مسائل فرهنگی مطرح کردند که سرمایه و سرلوحه اقداماتمان قرار خواهیم داد.

وی در پایان در پاسخ به اظهارات خبرنگاری که نسبت به شرایط فرهنگی و بی اطلاعی مردم از نظر شرعی در روستاها و بخش های قم منتقد بود گفت: در این زمینه توصیه هایی به نهادهای زیربط خواهیم داشت و برای استقرار سفیران و مبلغان در روستاها کمک خواهیم کرد

خاطر نشان می شود در انتهای نشست از نمایشگاه مجازی دستاوردهای دو ساله دولت تدبیر و امید در قم رونمایی شد.

انتهای پیام 313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha