چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصویر آیت الله ناصری - یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به ضرورت مشارکت اصناف در تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتباط بازاریان با علما را مهمترین شاخصه بازار اسلامی خواند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری،در آستانه فرارسیدن چهارم شهریور، روز"بسیج اصناف"، در جمع اصناف یزد، در تکیه امیرچقماق، با اشاره سالروز شهادت شهید حاج مهدی عراقی و فرزندش به دست گروهک منحرف فرقان که به عنوان "روز بسیج اصناف" نامگذاری شده است، گفت: شهید عراقی فرزند راستین امام (ره) و انقلاب بود که برای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد.

وی با اشاره به نقش برنامه ریزی در رسیدن به اهداف، تصریح کرد: امام راحل(ره) نهضت الهی خود را با برنامه‌ریزی و آگاهی کامل، با همراهی بازاریان آغاز و به نتیجه رساند، بنابراین نباید هیچ گاه از اهداف بلند انقلاب اسلامی غافل شد و برای توفیق در تمامی امور باید دارای طرح و برنامه بود.

 نماینده ولی فقیه در یزد به نقش بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: اصناف و کسبه، دِین بزرگی بر گردن نظام دارند، زیرا چه قبل و چه بعد از انقلاب در یاری رساندن بنیان گذرا کبیر انقلاب برای اجرای اهداف و آرمان های نظام پیشگام بوده و در همان مسیر حقیقی انقلاب اسلامی جانفشانی کردند.

*اصناف، اقتصاد مقاومتی را محقق کنند

وی با اشاره به اهمیت و همراهی بازاریان با نظام و انقلاب در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، بر تحقق اقتصاد مقاومتی توسط اصناف تاکید کرد و افزود: هماهنگی بازاریان با علماء در جهت ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و تعهد دینی آن‌ها از مهمترین ویژگی بازاریان در جامعه اسلامی است.

آیت الله ناصری با تاکید بر اهمیت ارتباط و همکاری کسبه با علما و روحانیون در خصوص بازار اسلامی، خواستار تعامل و همکاری بیشتر آن ها شد و گفت: تحقق تربیت دینی موجب رسیدن به سعادت دنیا و آخرت می شود.

*وظایف بازاریان متعهد

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: سختی‌های جامعه، امتحان الهی به‌منظور تقویت روحیه دین‌داری و توسل بندگان مومن است، لذا تربیت اسلامی، ترویج اخلاق اسلامی در بازار، شیوه صحیح مردم‌داری، تعهد، انصاف، توجه به دستورات خداوند در مورد معامله‌های تجاری و ایجاد فضایی دلنشین و سرشار از اطمینان در بازار از جمله وظایف بازاریان متعهد به دین، انقلاب در نظام اسلامی است.

وی در ادامه با بیان این که پرشور برگزارشدن نماز اول وقت در بازار، سبب افزایش رزق و روزی، گشایش در کارها و ایجاد صمیمیت بیشتر بین بازاریان می‌شود، گفت: توجه به فریضه نماز اول وقت در بازار بسیار مهم است و در این امر مهم همت بیشتری به خرج دهید.

*شبکه‌های مجازی؛ ابزار توطئه فرهنگی دشمن

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت مقابله با توطئه‌های فرهنگی مستکبران با استفاده از تکنولوژی روز، تصریح کرد: ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی مختلف از جمله وسایل انحراف اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان در جامعه اسلامی است که توسط مستکبران و دشمنان دین اسلام مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha