چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
سقائیان نژاد

حوزه/ شهردار قم گفت: باید بهترین مکان ها برای فضاهای آموزشی حوزه علمیه قم در نظر گرفته شود بنابراین باید موسسات پژوهشی که اغلب در بافت فرسوده مرکز شهر هستند به بلوار پیامبر اعظم منتقل شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مرتضی سقاییان نژاد، پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ، با اشاره به سوابق مدیریتی خود در شهرداری اصفهان و در عرصه دانشگاهی و ملی گفت: حضور در شهرداری قم یکی از بزرگترین افتخارات شخصی بنده است و این سمت را به حسب نوکری برای اهل بیت(ع) برای خود مبارک می دانم.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات بنده در ابتدای کار شهرداری این بود که بدهی 1500 میلیاردی بر شهرداری قم بار شده بود ولی از این مشکل بزرگ نهراسیدیم و با توکل به خداوند و توسل به اهل بیت(ع) با رایزنی های بسیاری که انجام شد، راه هایی برای بازپرداخت این بدهی ها به بانک ها و طلبکاران ایجاد شد که بتوانیم هرچه زودتر این بدهی ها را پرداخت کنیم.

شهردار قم بیان کرد: نگاه ما به قم عقیدتی است و اعتقاد داریم به حسب حرم اهل بیت(ع) و جایگاه حضور مراجع عظام تقلید و حوزه با شکوه قم باید نگاهی بین المللی به آن داشت.

وی گفت: ماهیت علمی و مذهبی قم باید به دنیا شناسانده شود؛ نباید به وضع موجود قانع شویم و در این راستا بنده با کمک افراد بسیار با مجرب در توسعه شهری زمینه های رشد این شهر را فراهم خواهیم کرد.

سقاییان نژاد خاطرنشان کرد: علاقه ما این است حوزه علمیه قم ظرفیت های خود را به منصه ظهور برساند و بهترین مکان برای آنها در نظر گرفته شود؛ از همین روی پیشنهاد دادیم موسسات پژوهشی که اغلب در بافت فرسوده مرکز شهر هستند را در حاشیه این قرار دهیم.

وی با ذکر این مطلب که صنعت قم از مهمترین مراکز نشر در کشور است، بیان کرد: اقتصاد فرهنگی دیربازده است، ولی اگر به بازده برسد آن ماندگار و همیشه رو به رشد است؛ باید در این زمینه نیز به بخش مذهبی و علمی حوزه نگاهی ویژه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha