سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 356914
۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کتاب «امامت در ساختار قرآنی»

حوزه/­ کتاب «امامت در ساختار قرآنی» به کوشش شیخ عبدالله دشتی از سوی مؤسسه صادقین منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، این کتاب در دو فصل و یک مقدمه تدوین یافته است. در مقدمه کتاب موضوعاتی مانند: «معنای امامت»، «تحریف تبلیغاتی درباره واقعیت صحابه»، «موضع گیری عمر در صلح حدیبیه و اعتراض او به پیامبر(ص)»، «مسأله متعۀ حج» و «کینه برخی از صحابه نسبت به حضرت علی(ع)» ارائه شده است.

فصل اول کتاب «امامت در ساختار قرآنی» در سه باب تدوین یافته که شامل: «تصریح قرآن بر استمرار گزینش الهی پس از خاتم پیامبران (ص)»، «اصطفاء پس از پیامبر به چه منظوری است» و «روش قرآن در اصطفاء و برگزیدن» می باشد.

در این باب مثال های متعدد قرآنی در گزینش خانواده پیامبران: آل ابراهیم، آل موسی و هارون، آل یعقوب، آل داود،  آل عمران، آل زکریا ارائه شده است.

فصل دوم، دو باب با عنوان: «اصطفاء و برگزینش آل محمد(ص) در قرآن» و «اولین برگزیدگان آل محمد در قرآن» را ارائه می دهد.

برخی از موضوعات این باب شامل: «تعیین برگزیدگان پس از رسول خدا (ص)»، «آل محمد(ص)؛ امتداد آل ابراهیم»، «آل ابراهیم در آیه اصطفاء چه کسانی هستند»، «اولین عالم به کتاب پس از رسول خدا (ص)» و «اولین حاکم پس از پیامبر(ص)» می باشد.

کتاب «امامت در ساختار قرآنی» به کوشش شیخ عبدالله دشتی و با ترجمه محمد رضا الهی از سوی مؤسسه صادقین در 3 هزار ­نسخه چاپ و به قیمت 8 هزار تومان عرضه شده است.

 علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: نمایشگاه قم، بلوار سمیه، خیابان شهیدین عباس آباد- پلاک 110 مؤسسه صادقین مراجعه کرده و یا با تلفن: 37735922-25 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha