پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
حجت الاسلام صادق زاده مشاور اجتماعی استاندار اصفهان

مشاوراجتماعی استاندار اصفهان گفت: موفقیت دولت ها وقتی است که به تفکراسلامی که در روحانیت تجلی می یابد، توجه داشته باشند.

حجت الاسلام حمید رضا صادق زاده، مشاور اجتماعی استاندار اصفهان در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان با توجه به آغاز هفته دولت درباره تاثیر متقابل روحانیت و دولت و مطالبه این قشر از دولت، اظهار داشت: چون دولت، یک دولت اسلامی است، همه وظیفه دارند به آن کمک کنند، البته این وظیفه دو طرفه است، یعنی همان گونه که حوزه نسبت به دولت وظایفی دارد، دولت هم وظایفی نسبت به حوزه و روحانیت دارد.

وی ادامه داد: کمک به دولت اسلامی به این دلیل که روحانیت نیز قشری  از مردم است مانند دیگر قشرها یک وظیفه است،  البته تا جایی که فعالیت های دولت با منافع مردم و اسلام در تضاد نباشد، روحانیت در حالی از دولت اسلامی دفاع می کند که برای آن محدودیت نیز قائل است.

حجت الاسلام صادق زاده ، در پاسخ به این شبهه که روحانیت دیگر جایگاهی میان مردم ندارد، بیان کرد: هم اکنون مردم اعتماد بسیار بالایی به روحانیت داشته و آن را از خود می دانند و بر همین اساس است که روحانیت هم از دولت دفاع می کند هم برای آن محدودیت قائل می شود.

وی در ادامه درباره مطالبه روحانیت از دولت و  وظایف دولت در قبال حوزه گفت: روحانیت تامین کننده ایدئولوژی جامعه است و دولت باید به فکر و ایدئولوژی اسلامی اهمیت دهد.

حجت الاسلام صادق زاده درباره خواسته روحانیت از دولت تاکید کرد: مهمترین خواسته روحانیت از دولت، ترویج اسلام و حرکت به سمت سعادت بدون نگاه به بیگانگان است، آن ها نباید به خاطر تعامل با دشمنان خوشحال شوند، بلکه خوشحالی دولت باید زمانی باشد که فرهنگ انتظار و سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه گردد.

انتهای پیام/313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha