یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی

حوزه/ شهیدان رجایی و باهنر بهترین الگو برای خدمت رسانی مسئولان به مردم هستند و امروز باید با الگو قرار دادن سیره و روش زندگی و خدمت این بزرگواران، در خدمت به مردم و حفظ دستاوردهای نظام کوشا باشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای دولت در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، گفت: عدالت طلبی و مبارزه با ظلم، فساد و تبعیض از شاخصه های حکومت اسلامی است و امروز مسئولان نظام با دارا بودن این شاخصه ها، برای مبارزه با تبعیض و ظلم تلاش می کنند.

وی با اشاره به این که حکومت ها به دو بخش الهی و غیر الهی تقسیم می شوند، افزود: اولین امتیاز حکومت الهی بر سایر حکومت ها، توجه به قوانین اخلاقی و الهی است و به تعبیر دیگر اساس حکومت های الهی بر پایه قوانین الهی، برقراری عدالت، اقامه دین و گسترش عدالت بنا نهاده شده است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که اساس حکومت های غیر الهی نیز ظلم، تجاوز، سلطه گری و منافع شخصی و حزبی است، بیان داشت: نمونه این نوع حکومت ها را امروز در عربستان و برخی کشورها می بینیم که مردم مظلوم را مورد ستم قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به این که رویکرد حکومت الهی، امانتدارانه و خدمت به مردم است، ابراز داشت: در حکومت هایی مانند نظام آمریکا، دولتمردان به دنبال منفعت مادی خود هستند و حقوق بشر را زیر پا می گذارند.

وی به حمایت از جنبش بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان اشاره کرد و یادآور شد: حمایت از بیداری اسلامی و مبارزه با استکبار ستیزی از دیگر ویژگی های حکومت الهی و اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: التزام و پایبندی کامل به دین خدا از دیگر ویژگی های نظام های الهی همانند جمهوری اسلامی است و مسئولان آن با پایبندی به قوانین دینی، مراقب هستند که کوچکترین خدشه ای به ارکان دینی نظام و انقلاب وارد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که التزام به دین، لوازم و شریعت دینی نیز از دیگر خصیصه های مسئولان نظام جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: در نظام الهی، امانتدار بودن و دوری از خیانت، در بین مسئولان به خوبی مشهود است و تمام خدمتگزاران نظام تلاش می کنند تا با صداقت و صراحت در کلام و رفتار از حقوق مردم دفاع کنند و همواره به محرومان و مستضعفان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: در راس حکومت اسلامی ولی فقیه که اسلام شناس، عالم، باتقوا و عادل است، قرار دارد و به عنوان الگویی کامل، رهبری خردمندانه مردم مسلمان را بر عهده دارد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به نظارت اعضای خبرگان بر عملکرد رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: به جرات می توان گفت که در هیچ جای دنیا این عدالت و نظارت یافت نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به زندگی ساده و خدمت خالصانه دولتمردان نظام اسلامی به مردم، ابراز داشت: شهیدان رجایی و باهنر بهترین الگو برای خدمت رسانی مسئولان به مردم هستند و امروز باید با الگو قرار دادن سیره و روش زندگی و خدمت این بزرگوران، در خدمت به مردم و حفظ دستاوردهای نظام کوشا باشیم.

وی در پایان با اشاره به این که استکبار جهانی و حکومت های غیر الهی با متوسل شدن به ترورهای متعدد سعی کردند به اهداف نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند، افزود: با ترور شهدای هفتم تیر، شهیدان رجایی و باهنر و همچنین دانشمندان هسته ای ایران دریافتند که کاری از پیش نخواهند برد، چرا که نظام جمهوری اسلامی وابسته به شخص نیست، بلکه نظامی الهی و مردمی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha