شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
آیت الله حائری در بازدید از پارک علم و فناوری

حوزه/ عضوخبرگان رهبری گفت: با سیاست های سخت گیرانه و رفتارهای نسنجیده نخبگان را از خودمان دور نکنیم به گونه ای که حاضر نباشند به شهر یا کشور خودشان برگردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  آیت الله  محی الدین حائری شیرازی  در بازدید از پارک علم و فناوری استان قم با تقدیر از تلاش فناوران و افراد صاحب ایده ای که در مسیر اعتلای علم و دانش کشور گام برمی دارند اظهار داشت: بشر آمده است که در برخورد با مشکلات آن پتانسیل هایی را که خداوند به او عطا نموده بروز دهد و این ظرفیت های خدادادی جز با عزم و اراده متبلور نخواهد شد.

وی افزود: برمتولیان عرصه فناوری، واجب است برای توسعه فناوری برنامه ریزی دقیق و واقعی داشته و در این میان باید به لطافت روح و طبع نوابغ و نخبگان هم توجه کنند. اینطور نباشد که ما با سیاست های سخت گیرانه و رفتارهای نسنجیده آنها را از خودمان دور کنیم به گونه ای که حاضر نباشند به شهر یا کشور خودشان برگردند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی صاحبان علم و ایده ببینند این نظام برای آنها جایگاه و ارزش قائل شده و اراده لازم جهت پیگیری و حل مشکلات و موانع فعالیت آن ها وجود دارد آن وقت با وجود تمامی محدودیت امکانات بازهم دلسرد و سرخورده نخواهند شد.

آیت الله حائری شیرازی در ادامه خطاب به مدیران واحدهای فناور به تاثیر "عشق" و "عهد با خداوند متعال" در پیشبرد اهداف و برنامه های انسان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دعای حضرت امام زمان(عج) برای طالبین علم و دانش دو چیز است: "تلاش و عشق" تا بدین طریق عشق عامل شکوفایی خلاقیت های آنان باشد و از طرفی اگر انسان به خاطر رضای خداوند متعال در شرایط سخت کار کند و برای پیشرفت تلاش کند ارزش دارد وگرنه در شرایط خوب که همه می توانند خوب کارکنند.

وی در پایان تاکید کردند: عصر حاضر، عصر فوران خلاقیت انسان ها است، اما آنچه مهم است، این که از دل تمام این نوآوری ها انسان به خودشناسی و خداشناسی برسد.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه، دکتر اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری استان ضمن خیر مقدم به ایشان به ارائه گزارش مختصری از فعالیت ها و دستاوردهای دوساله پارک علم و فناوری در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان استان پرداخت.

گفتنی است، آیت الله حائری شیرازی همچنین با حضور در نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان استان و گفتگو با برخی مدیران واحدهای فناور حاضر، از نزدیک با فعالیت ها و مشکلات آنها آشنا گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha