جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
تبیین حادثه غدیرخم توسط طلاب یزدی

حوزه/ همزمان با ایام دهه امامت ، جمعی از مبلغان و روحانیون، از طریق پرده خوانی، حادثه غدیرخم را برای مردم دارالعباده یزد تبیین می نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام محمود دهقان پور، مبلغ اعزامی ستاد امامت و ولایت کشور در جلسه ای با حضور مدیر و معاونین حوزه علمیه استان یزد، اظهار داشت: نزدیک به سه سال است که در دهه امامت با حضور مبلغین اعزامی از قم حادثه غدیرخم از طریق پرده خوانی برای مردم دارالعباده یزد تبیین می کنیم.

 وی با بیان اینکه در این سه سال، استقبال مردم از پرده خوانی بسیار خوب بوده است تصریح کرد: تبیین حادثه غدیر، مسئله جانشینی پیامبر(ص)، زوایای پنهان و درس های این حادثه از آثار این مراسم است.

حجت الاسلام دهقان پور اضافه کرد: در این پرده خوانی با توجه به اینکه از 9 تا 25 ذی الحجه بیش از 15 روز فرخنده در پیش داریم، معرفی این روز ها برای مردم موجب می شود تا بعضی به اشتباه فکر نکنند که اسلام در محرم و صفر خلاصه می شود.

وی گفت: مراسم پرده خوانی امسال با همکاری حوزه و دیگر نهادها در پارک های استان یزد اجرا خواهیم کرد.

این مبلغ حوزوی تصریح کرد: یک دوره آموزشی پرده خوانی برای طلاب نخبه استان یزد در نظر گرفته ایم تا با آموزش طلاب بومی دیگر نیازی به حضور مبلغین اعزامی نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha