چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ سومین مرحله المپیاد کشوری طلاب

حوزه/ مراسم اختتامیه مسابقات علمی حوزه های علمیه با تقدیر از افراد ممتاز و شایسته با حضور آیت الله العظمی مکارم پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات علمی حوزه های علمیه صبح امروز با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، حجج اسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم، فرحانی معاون آموزش حوزه های علمیه و برگزیدگان المپیاد در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

در این مراسم ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین فرحانی معاون آموزش حوزه های علمیه به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه با مشارکت مدیران استانی و تاکیدات مدیران حوزه 8451 نفر در مرحله مدرسه مسابقات علمی شرکت کردند، گفت: 1543 نفر به مرحله بعد راه یافتند که از این تعداد، 177 نفر حائز شرایط شرکت در مسابقه نهایی شدند و امروز نفرات برتر معرفی خواهند شد.

سپس آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه فلسفه این جلسه قدردانی از تلاش در جهت بالندگی است، گفت: بسیاری از شخصیت هایی که رشد کردند، استعداد برتر نبودند و بخش قایل توجه موفقیت ها در سایه تلاش و مجاهدت ها شکل گرفته است.

در ادامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سخنانی بر لزوم پیشرفت در مراحل علمی و خدمت به مکتب اهلبیت(ع) تاکید کردند و گفتند: اسلام هیچ زمانی مثل امروز مورد تهاجم نبوده است؛ هزاران رسانه مجازی و تصویری و صوتی به صورت شبانه روزی مکتب اهل بیت(ع) را می کوبند و ما نیز نباید حالت انفعالی به خود بگیریم.

این مرجع تقلید همچنین با قدردانی صمیمانه از تلاش های مدیریت حوزه های علمیه و مسئولان برگزاری این مسابقات علمی، گفتند: از اینکه به فکر کشف استعدادهای برتر هستید تشکر می کنم اما به وضع موجود قناعت نکنید و به فکر توسعه علمی بیشتری باشید.

در پایان این مراسم از برگزیدگان نفرات اول تا سوم و افراد شایسته تقدیر با اهدای کمک هزینه سفر به زیارت عمره مفرده، کربلای معلی، سوریه و مشهد مقدس تجلیل صورت گرفت.

انتهای پیام/313/33 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha