دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
نبوی

حوزه/معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه از فعالیت ۱۵۰ مبلغ در فضای مجازی خبر داد و گفت: معاونت تبلیغ به پشتیبانی علمی حدود ۳۰۰ کاربر در فضای مجازی می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: مدارس سفیران هدایت و مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ در سطوح دو، سه و چهار، سال تحصیلی جدید را با تلاش مجاهدانه آغاز کرده است.

وی با اشاره به برنامه های معاونت تبلیغ حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید، ابراز داشت: طرح «بینات» که از سال گذشته اجرا شده است، امسال گسترش خواهد یافت.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه با اشاره به اهداف طرح «بینات»، گفت: در قالب این طرح  هرمدرسه علمیه به 50 پایگاه فرهنگی از جمله مساجد، مدارس، هیئات، دارالقرآن ها و ... خدمات علمی و فرهنگی ارائه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی همچنین با اشاره به اجرای طرح «امین»، اظهار داشت: بودجه و امکانات مدارس امین را آموزش و پرورش می دهد و معاونت تبلیغ، روحانیون این مدارس را تامین می کند.

*افزایش مدارس امین

وی با اشاره به فعالیت 1400 مدرسه امین در سراسر کشور، گفت: معلمان و دبیران این مدارس از سوی آموزش و پرورش به تدریس می پردازند و یک روحانی تمام وقت نیز برای کارهای تبلیغی توسط معاونت تبلیغ در مدارس امین فعالیت دارند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه افزود: همچنین به زودی 500 مدرسه به مدارس امین اضافه می شوند تا آمار تعداد مدارس امین به 1900 مدرسه برسد.

*برنامه ویژه معاونت تبلیغ در مدارس تیزهوشان

حجت الاسلام والمسلمین نبوی همچنین از برنامه ویژه معاونت تبلیغ در مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: در این مدارس استعدادهای برتر آموزش و پرورش تحصیل می کنند که در آینده مدیران و مسئولان کشور خواهند بود و به همین دلیل برنامه های متنوع تبلیغی در این مدارس اجرایی خواهد شد.

وی افزود: توجه تبلیغی به مدارس استعدادهای درخشان تامین کننده آینده کشور است.

*فعالیت مبلغان در مدارس شبانه روزی

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه همچنین از فعالیت مبلغان این معاونت در مدارس شبانه روزی خبر داد و گفت: به مدارس شبانه روزی که بیشتر از 250 دانش آموز داشته باشند، یک روحانی مبلغ اختصاص پیدا می یابد.

*انحلال 30 مدرسه امین

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در ادامه به کیفی سازی طرح های معاونت تبلیغ حوزه های علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از رویکردهای این معاونت کیفی سازی طرح های تبلیغی است و در قالب این برنامه، مدارس امین که از دقت کافی برخوردار نیستند، منحل می شوند.

وی افزود: امسال حدود 30 مدرسه از طرح امین خارج شدند.

*فعالیت 150 مبلغ در فضای مجازی

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه همچنین از فعالیت 150 مبلغ در فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: 30 نفر در زمینه فرق و ادیان و 120 نفر دیگر در زمینه های مختلف به تبلیغ دین در فضای مجازی اهتمام دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی به تاثیر فعالیت مبلغان در فضای مجازی اشاره کرد و  ابراز داشت: شبکه بی بی سی فارسی در گزارش هایی به تحلیل توانمندی طلاب در فضای مجازی پرداخته است و این مسئله نشان از تاثیر گسترده فعالیت مبلغان در فضای مجازی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین معاونت تبلیغ به پشتیبانی علمی حدود 300 کاربر در فضای مجازی بدون اختصاص هیچگونه حقوق و بودجه ای می پردازد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    چهار ماه از سال گذشته خواهرانی که امام جماعت مدرسه هستند هیچ پولی دریافت نکردند برای طرح امین هم همینطور در حق طلاب تنکابنی واقعاخیلی کم لطفی می شود واکثرا نارا ضی هستند و در حال انصراف از تبلیغ هستند