سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024
دکتر قشقاوی

معاون وزارت امور خارجه گفت: بشر نیازمند سیاست عالی علوی است؛ جهان امروز در دانش و تکنولوژی رشد سریعی دارد و به برکت زیرساخت های علمی رفاه برای مردم به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسن قشقاوی عصر امروز در  اختتامیه همایش دهه غدیر، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت:باید دنبال جلب دوستی ها باشیم؛ اگر مبنا فقه و شریعت و ولایتی که نسبت به ائمه (ع)داریم باشد، وضعیت شیعیان در اقلیت است، ولی اگر محبت به امام علی(ع) را مبنا قرار دهیم، در اکثریت هستیم.

وی افزود: همه آسیای میانه و شبه قاره هند و شمال آفریقا محب امیرالمومنین(ع) هستند؛ نسبت به دیگران نیز باید سعی کنیم که هزینه دشمنی ها کم شود.

معاون وزارتخارجه گفت: اعتدال به این معنی نیست که قاعده را به دشمن دهیم، بلکه باید در امور سیاست خارجی نرمش قهرمانانه داشته باشیم و به نوعی هزینه دشمنی ها را نیز زیاد نکنیم.

قشقاوی اظهارکرد: بشر نیازمند سیاست عالی علوی است؛ جهان امروز در دانش و تکنولوژی رشد سریعی دارد و به برکت زیرساخت های علمی  رفاه برای مردم به وجود آورده است.

وی گفت: در برخی از سطوح تعامل و همکاری جزو دستاوردهای بشری است؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند، هر جا که سخن حکمت آمیز و عقلانی در کار است آن را بیابید، حتی اگر از دشمن باشد.

معاون مزارت خارجه افزود: بعد از جنگ جهانی دوم همه تصور می کردندکه جنگ خاصی پیش نمی آید، ولی جنگ های گسترده ای مثل جنگ کره و ویتنام و جنگ های امروز منطقه، شکل گرفت؛ پس از 11 سپتامبر، به شکل متوسط 80 تا 100 هزار انسان در جنگ ها کشته می شود.

قشقاوی بیان کرد: امروز جهان در جنگ ها می سوزد و بسیاری از زنان و کودکان به بهانه های گوناگون به خاک و خون کشیده می شود؛ زمانی که ساختار سکولار و منطق قدرت حاکم باشد، ریختن خون انسان ها افزایش پیدا می کند.

معاون وزارت خارجه با اشاره به اهمیت نهاد خانواده در اسلام، گفت: خانواده کابینه خلقت الهی است و وجود عواطف در آن پایه های خانواده را محکم تر خواهد کرد؛ امروزه عرصه سیاست سکولار و ضد علوی جهان در صدد سستی بنیاد خانواده اند.

قشقاوی با اشاره به اهمیت حفاظت از طبیعت گفت: بهره برداری بیش از حد از طبیعت اوضاع جهان را خطرناک کرده است که این مساله هم به مساله منطق قدرت بر می گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha