سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 358457
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
حجت الاسلام سید امیر محمدی پور - اسلام آباد غرب

حوزه/ امام جمعه اسلام آباد غرب گفت : کعبه متعلق به تمام فرق اسلامی بوده و حکومت آل سعود شایستگی تولیت خانه خدا را ندارد.

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت : مسئولیت وقوع اتفاقات ناگوار اخیر در جوار حریم امن الهی بر عهده رژیم آل سعود به علت بی تدبیری آنها بوده و کعبه متعلق به تمام فرق اسلامی است و این رژیم شایستگی تولیت خانه خدا را ندارد.

وی با اشاره به اینکه خانه کعبه ،مسجدالاحرام و مسجد النبی اماکنی هستند که متعلق به همه مسلمانان است عنوان کرد : هر حکومت و یا رژیمی این مدیریت را بدست بگیرد موظف به برقرای نظم و امنیت در این اماکن مقدس است.

وی با بیان اینکه تمام مسلمانان از فرق و مذاهب گوناگون به حج می روند و هر کدام از آنها باید طبق آداب خاص خود مناسک حج را انجام دهند تصریح کرد : هر چیزی که جان و آبرو و مال زائران را تهدید کند مسئولیت مستقیم آن بر عهده حکومت مذکور خواهد بود.

امام جمعه اسلام آباد غرب، سقوط جرثقیل بر سر طواف کنندگان که منجر به کشته و زخمی شدن تعدای از آنها شد را امری جدید ندانست و افزود: قتل زائران ایرانی در سال 66  و بی حرمتی به شیعه و آداب شیعه از جمله دیگر ستم های این حکومت است که ثابت می کند لیاقت تسلط بر این اماکن را ندارد.

حجت الاسلام محمدی پور، تاکید کرد : جهان اسلام باید در پی تدبیر و اندیشه در این زمینه باشد تا دیگر شاهد چنین اتفاقات سهمگین و دلخراشی نباشیم و همه بتوانند آزادانه از همه اماکن مقدس موجود بهره کافی را ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha