دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
محمد گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه

حوزه/ رئیس سازمان دیانت ترکیه گفت: آمریکا، باتلاقي را در منطقه ايجاد كرده كه در آن، پرورش هرگونه حشره و مگسي وجود دارد و مسلمانان وظيفه دارند اين باتلاق را خشكانده و عراق را نجات دهند...‌ اين باتلاق تنها حشره توليد نمي كند بلكه خليفه هم توليد مي كند!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمد گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه(عالی ترین و رسمی ترین نهاد دینی در این کشور)، که به عنوان رئیس بعثه ترکیه به سفر حج مشرف شده است در دیدار با امیرالحاج ایران ضمن تسليت به سرپرست حجاج ايراني و مردم ايران به مناسبت درگذشت تعدادي از حجاج ايراني گفت: در اين حادثه تركيه هم هشت زائر خود را از دست داد و 30 نفر زخمي شدند.

وي اظهار داشت: در جريان حادثه مسجدالحرام شنيدم مصدومان بيش از يك ساعت در محل حادثه بودند و نيروهاي امدادي عربستان سرعت عمل لازم براي انتقال مجروحان را نداشتند.

وي در ادامه به مشكلات منطقه و جهان اسلام به ویژه ظهور تروریستهای تکفیری اشاره كرد و افزود: دشمنان در منطقه به ويژه در كنار دو كشور ايران و تركيه باتلاقي را ايجاد كرده اند كه در اين باتلاق پرورش هرگونه حشره و مگسي وجود دارد بنابر اين مسلمانان وظيفه دارند هر چه زودتر اين باتلاق كه توسط آمريكا ايجاد شده است را خشكانده و عراق را نجات دهند.

رئیس سازمان دیانت ترکیه افزود:‌ اين باتلاق تنها حشره توليد نمي كند بلكه خليفه هم توليد مي كند!

داعش دست به هر جنایتی می زند

گورمز همچنين به داعش اشاره كرد و گفت: به نظر من ما در طول تاريخ با دو داعش روبه رو بوديم و هستيم يكي داعشي كه در سال 1801 از نجد به كربلا حمله كرد و بيش از 5 هزار نفر را کشت و يكي هم داعشي كه اينك با آن روبه رو هستيم كه دست به هر جنايتي مي زند.

وي گفت: در اين شرايط ايران و تركيه بايد به دور از هر مسئله اي به رفع مشكلات جهان اسلام بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha