پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
فاجعه منا

حوزه/مسلمانان جهان باید برای جلوگیری از وقوع مجدد حوادث خونین حج امسال، با تشکیل اتحادیه ای مشترک، امور حرمین شریفین را از دست وهابیت خارج کنند.

حجت الاسلام مهدی فرطوسی، استاد حوزه علمیه اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به حوادث اخیر مراسم حج و کشته شدن جمعی از حاجیان، اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری در پیام خود عنوان کردند، باید علل این حادثه به دقت بررسی شود و دولت عربستان مسئولیت خود را در این زمینه بپذیرد.

وی، این حادثه تلخ را نشان دهنده بی کفایتی رژیم آل سعود دانست و بیان داشت: این حوادث که منجر به کشته شدن تعدای از حجاج بیت الله الحرام گردید، قلب همه مسلمین را به درد آورد رو و برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین حوادثی مسئولیت حج باید از رژیم وهابی آل سعود گرفته شود.

معاون آموزش مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با اشاره به برخی اقدامات مشکوک مسئولان بلند پایه عربستان در وقوع این حوادث، عنوان کرد: ملت های اسلامی باید با پیگیر از طریق مراجع ذیل صلاح، عوامل این حادثه را شناسایی و مجازات کنند.

وی، بر لزوم اتحادیه مشترکی از کشورهای اسلامی جهت اداره شهرهای مکه و مدینه تاکید و خاطر نشان کرد: وهابیت هیچ احترامی برای سایر مسلمانان قائل نبوده و به راحتی همه آنان اعم ازشیعه و سنی را تکفیر میکند؛ اهمال دولت وهابی نسبت به امور حاجیان زیر ریشه در همین اندیشه تکفیری دارد.

حجت الاسلام فرطوسی ادامه داد: اگر مسلمانان جهان، خواهان حفظ حرمت و جایگاه زائران بیت الله الحرام هستند باید برای جلوگیری از چنین حوادث خونینی با تشکیل اتحادیه ای مشترک، امور مکه و مدینه را از دست وهابیت خارج کنند.

وی در پایان با تسلیت به خانواده های قربانیان حوادث مکه مکرمه، بیان داشت: کشته شدگان این حوادث دارای جایگاه عظیمی در نزد پروردگار هستند، چرا که خداوند در قرآن کریم می فرماید «وَمَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَكَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا» پس هر کس که از خانه خويش بيرون آيد تا به سوی خدا ورسولش مهاجرت کند و آنگاه مرگ او را دريابد، مزدش بر عهده خداست ،و خدا آمرزنده و مهربان است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha