سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کلاس درس

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد از فعالیت ۱۵طلبه مشغول به تحصیل در مدارس این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام محمد چراغی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲۰طلبه در هشت پایه در مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم( عج) نورآباد، به تحصیل علوم حوزوی مشغول هستند، اظهارداشت: ۱۵ طلبه این مدرسه که شرایط تبلیغی را دارا هستند در مدارس شهرستان نورآباد با حضور در بین دانش آموزان علاوه بر اقامه نماز جماعت به بیان احکام و مسایل شرعی و همچنین تبلیغ و تبیین آموزه های دینی مشغول اند.

وی با اشاره به اینکه امروز از ظرفیت تبلیغی مبلغان در مکان های مختلف خصوصا حضور در بین رده های سنی نوجوان و جوان جامعه استفاده می شود افزود:حضور مبلغان در مدارس می تواند در ارتقاء فرهنگ دینی،اعتقادی و همچنین پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان موثر باشد لذا حوزه علمیه با تعامل با آموزش و پرورش می تواند اقدامات اساسی را در جهت تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان انجام دهد و باورهای اعتقادی و مذهبی را در همان دوران تحصیلات در بین فرزندان مسلمان و شیعی ایران اسلامی نهادینه کند.

معاون آموزش مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد، همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری درس اخلاق در تهذیب نفس طلاب یادآور شد:توجه طلاب به کلاس های درسی از جمله اخلاق و حضور مستمر و منظم در این کلاس ها می تواند نقش بسزایی در دانش و اگاهی های عمومی مبلغان آینده ایفا نماید.

حجت الاسلام چراغی، با بیان اینکه طلاب باید با انگیزه و قدر دانستن موقعیت کنونی خود از فرصت تحصیل در حوزه نهایت بهره برداری را انجام دهند خاطر نشان کرد:بی شک طلابی که با هدف مسیر طلبگی را انتخاب کرده اند بهتر می توانند در آینده در بین مخاطبان به تبلیغ آموزه های دینی و قرآنی بپردازند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون ۹ استاد تمام وقت و پاره وقت با تعلیم علوم حوزوی در این مدرسه به طلاب خدمت می کنند تصریح کرد:امسال در برنامه ریزی درس اخلاق که یکی از دروس اصلی حوزه محسوب می شود مقرر شده اساتید در ابتدای تدریس هر جلسه آیاتی از قرآن را با ترجمه و تفسیر به طلاب آموزش دهند تا طلاب بتوانند از آیات و روایات قرآن، این کتاب انسان ساز الهی در فعالیت های تبلیغی خود بیشتر بهره گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha