سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
خانواده

حوزه/ کارشناس امور خانواده با معرفی خانواده به عنوان مهم‌ترین کانون در دین اسلام، ابراز داشت: دشمنان برای اینکه بتوانند در باورهای مردم نفوذ کنند، ابتدا کانون خانواده را مورد هدف قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام احمد درویشوند، کارشناس و مشاور امور خانواده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، خانواده را مهم‌ترین کانون هر جامعه معرفی کرد و عنوان داشت: اسلام خانواده را مهمترین کانون جامعه معرفی می‌کند و برنامه‌ریزی خاصی برای آن دارد، به نحوی که برای اعضای آن وظیفه خاصی تعریف کرده و همچنین گاهی اسلام خود را از طریق کانون خانواده به عنوان یک مرکز تبلیغی، به دیگران معرفی می‌کند.

وی در ادامه دید اسلام را بر خلاف دید غربی که دید «فردگرا» است، «خانواده‌گرا» دانست و تصریح کرد: کانون پرمحبت خانواده مهم‌ترین و با اهمیت‌ترین کانون در دین اسلام است.  نگاه غربی، جایگاه خاصی برای خانواده در نظر نمی‌گیرد، به همین دلیل خانواده‌های غربی ثبات چندانی ندارند و همیشه متزلزل هستند.

این کارشناس حوزوی، علت بسیاری از ناهنجاری‌ها و بی‌بند و باری‌های جامعه را فاصله گرفتن افراد از کانون خانواده بیان کرد و گفت: اگر افرادی که از کانون گرم خانواده دور و منحرف شده‌اند را بتوانیم دوباره به جمع خانواده برگردانیم، قطعا  از بی‌بند و باری نجات می یابند و در این‌صورت بسیاری از مشکلات جامعه نیز حل می شود.

وی، نابودی کانون خانواده ایرانی ‌اسلامی را مهم‌ترین هدف دشمنان خواند و ابراز داشت: دشمنان در حال حاضر از حربه‌ها و ابزار مختلفی برای نابودی انقلاب‌اسلامی استفاده می‌کنند و بیشترین توجه آنان به محیط خانواده است، به گونه‌ای که با نفوذ به کانون خانواده افراد را به سمت بی‌بند و باری سوق می دهند و با گرفتن عقاید اشخاص، به مقاصد شوم خود می رسند.

وی در پایان ماهواره و شبکه‌های مجازی را یکی از ابزارهای دشمن برای نفوذ در کانون خانواده دانست و گفت: برای این که بتوانیم از دام‌های دشمنان بگریزیم و با آن‌ها مبارزه کنیم، باید سطح آگاهی مردم را نسبت به ابزارهای دشمن بالا ببریم و آنان را از دام‌های دشمن خبردار کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha