چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 359866
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
طلاب

حوز/ مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) از برنامه ریزی دقیق در ۴ محور تهذیب، آموزش، پژوهش و تبلیغ و تدوین ۷ راهبرد اساسی با بهره گیری از رهنمودهای امام راحل، مقام معظم رهبری و علمای خوزستان، خبر داد.

 حجت الاسلام سید جعفر موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خوزستان، با اشاره به تحصیل 256 طلبه در سطوح 2، 3 و 4، در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) اهواز، به تشریح فعالیت های این مدرسه پرداخت و اظهار داشت: مدرسه ولیعصر(عج) با برنامه ریزی دقیق در 4 محور تهذیب، آموزش، پژوهش و تبلیغ و با بهره گیری از فرمایشات امام راحل، مقام معظم رهبری و علمای خوزستان، 7 راهبرد اساسی برای پیشبرد برنامه های خویش تدوین کرد.

وی، با اشاره به اولویت برنامه ریزی این مدرسه در امر تهذیب، بیان داشت: راهبرد اول که بر مبنای سخنان مقام معظم رهبری و در راستای تهذیب طلاب پیگیری می شود، توجه ویژه به نماز شب و برنامه های بین الطلوعین است که در این مقوله راهکارهای مختلفی از جمله مناجات های سحرگاهی، حضور اساتید اخلاق سرشناس در کنار طلاب، تغذیه بین الطلوعین و.. اجرا می گردد.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) اهواز، بر حفظ روحیه نشاط و شادابی طلاب تاکید و خاطر نشان کرد: کادر مدیریتی این مدرسه برای دستیابی به این مهم، اقدام به برگزاری ورزش های و برنامه های تفریحی از جمله ورزش های صبحگاهی، والیبال، تنیس، شنا و رزم آوران کرده است.

وی، روحیه انقلابی و جهادی را لازمه فعالیت های طلاب علوم دینی خواند و گفت: در این راستا با برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم، بازدید از آسایشگاه های جانبازان و سرکشی از مناطق حاشیه شهر، برنامه های مختلفی انجام شده است.

حجت الاسلام موسوی، با تاکید بر افزایش بصیرت و شناخت سیاسی در طلاب علوم دینی، ابراز داشت: نشست ها و کارگروه های بصیرتی، با حضور چهره های تاثیر گذار کشوری از جمله برنامه های است که در این محور از سوی مدرسه علمیه ولیعصر(عج)، برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) اهواز، توجه ویژه به زیارت از دیگر راهبردهای طراحی شده در این مدرسه عنوان کرد و بیان داشت: ارتباط با اهل بیت (ع) که منشا فیوضات الهی هستند، همواره مورد تاکید بزرگان دین بوده و به همین دلیل نیز در این راستا مدرسه ولیعصر(عج) با برگزاری سالانه پیاده روی اربعین و همچنین اردوی زیارتی حرم علی ابن موسی الرضا(ع) در تعطیلات بین دو نیم سال تحصیلی، جهت تقویت این ارتباط می کوشد.

وی، با اشاره به فعالیت های تبلیغی طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) در سطح استان خوزستان، افزود: قریب به 25 نفر از طلاب این مدرسه به طور ثابت و مستمر به مناطق محروم سفر کرده و به تبلیغ معارف دینی می پردازند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: حضور در مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش در قالب طرح هایی همچون معراج، حضور در رده های مختلف صالحین مساجد، رده های نظامی و ایجاد دفتر پاسخگویی به شبهات و سوالات شرعی با حضور کارشناسان خبره، از دیگر اقدامات تبلیغی این مدرسه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha