چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام  مهدوی امین لرستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: هیات های مذهبی، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در اشعار خود برای مخاطبان دو شاخصه ی بصیرت افزایی و دشمن شناسی را مد نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،حجت الاسلام سعید مهدوی امین امروز در گردهمایی بزرگ عاشوراییان در خرم آباد که با حضور هیات های مذهبی این شهر در سالن اجتماعات بانک صادرات برگزار شد گفت:مداحان رسالت بخشی از انتقال فرهنگ عاشورا را به عهده دارند لذا باید تلاش کنند در انتقال پیام های قیام اهل بیت(ع) به مردم اشعار خود را به گونه ای تنظیم کنند که به بصیرت افزایی،ولایت مداری و دشمن شناسی مخاطبان خصوصا جوانان منجر شود.

وی با بیان اینکه در عزاداری برای سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان باید دو عنصر خلوص و نیت همیشه مد نظر عزاداران حسینی باشد بیان داشت: عزاداری های اهل بیت(ع) باید به دور از هر گونه ریا و بدعت برگزار شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه برخی زیاده روری ها و آسیب ها از جمله قمه زدن و اشعار بدور از فرهنگ اهل بیت(ع) موجب توجه رسانه های بیگانه شده تاکید کرد: مداحان و هیات های مذهبی باید متوجه این خطرات بوده و تلاش کنند با عزاداری خالص و سنتی اوج ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان دهند.

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه هیات مذهبی باید بدور از هر گونه سلیقه های جناحی و حزبی به عزاداری خالص,و بی ریا برای اهل بیت(ع) بپردازند گفت: هیات مذهبی باید مکانی به دور از هر گونه بدعت و آسیب برای عزاداری همراه با بصیرت و دشمن شناسی برای جوانان معرفی شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه عزاداری های مردم لرستان برای امام حسین(ع) هر ساله با شور و شعور حسینی برگزار می شود افزود:در عزاداریهای مردم این استان از نمادهای گل مالی که یکی از آداب و فرهنگ سنتی این مرزوبوم است استفاده می شود لذا باید تلاش کنیم تا رسوم و فرهنگ محلی عزاداری در جای جای ایران اسلامی احیا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha